Lite kvällsmys för mig själv

Elina ligger bredvid mig här i soffan och sover så sött. Hon ser så fridfull ut när hon sover, som om det inte finns ett enda problem på hela jorden.
Själv sitter jag och äter lite chokladpudding som Robin har gjort åt mig. Det var inte så gott som jag hade föreställt mig, då är julmusten som jag smuttar på mycket godare :)

Jag fick världens längtar efter julen alldeles nyss. Tänk vad mysigt att få krypa ner i soffan med julbelysning i fönstrena, julgranen som lyser, snön som ligger tjock utanför och lyssna på lite julmusik.
Jag hoppas på att vi kommer få mycket snö under julen så att man får riktig julkänsla. Det är inte alls samma sak om det bara är en massa slask ute, håller ni inte med?

Imorgon ska jag och mamma åka iväg och handla lite julklappar. Jag tycker att det är så svårt med leksaker, man vet inte vad som kommer att uppskattas.
Till Viktoria ska jag iallafall köpa en dockvagn. Hon kanske är lite liten för den nu, men hon kommer säkert tycka om den om några månader. Elina älskar iallafall sin dockvagn supermycket! Hon bäddar och går runt med dockorna hela dagarna. Det och att duka upp all låtsasmat hon har är favoriten.

Sen är det Linnéa som är näst yngst, 11år blir hon minsann i januari. Jag har kommit på en idé som jag tror att hon verkligen skulle tycka om. Himla dyrt är det men hon fyller ju år strax efter julen så man kanske kan lägga ihop det så det blir en kombinerad julklapp/födelsedagspresent? Måste bara komma ihåg att prata med Kicki om hon tycker det är en bra idé.

Kevin ger jag bara pengar som vanligt. Han åker ju bort till thailland så då behövs ju pengar.

Sen är det bara lilla Elina kvar. Jag ska köpa duplo lego till henne iallafall, vilket också är sjukt dyrt. Ska man köpa ett sånt set så kostar det runt 1000kr - sjukt enligt mig.
Sen ska jag kanske köpa nått litet till. Men eftersom hon fick dockvagn, dockstol och tillbehör till dockan för nån vecka sen så får hon inte så mycket mer från oss. Resten får hon önska av andra :P
Jag har kommit på några saker hon säkert skulle vilja ha iallafall.

prinsessskor - hon tycker det är jätteroligt att klä ut sig lite med nya skor
En fin liten väska - tydligen är det skoj att plocka i och ut
Play2learn Doktorväska - Har hör att många barn tycker att det är jätteroligt
Filmen Mora träsk - Hon älskar musik och att dansa och det ska tydligen vara en sån film?
Play dough - Leklera skulle säkert uppskattas.

Sen kommer jag inte på något mer. Jag tycker att det är supersvårt med leksaker. Man vill ju köpa något hon faktiskt kommer att leka med och inte bara blir liggandes.


Min lilla snutt har somnat sittandes i soffan <3


















Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ja det är verkligen svårt.

Jag håller på klura på min present till lilla LEO (mitt gudbarn). Minns du hur svårt jag hade det med hans doppresent? Det vart en sån gåvagn tillslut.



Som gudmor vill jag verkligen ge något han kommer uppskatta, använda och samtidigt lära sig av.

Det där med lära känns viktigt, iaf för mig :)

2009-11-09 @ 23:52:58
Postat av: Linda

Ja jag kommer ihåg hur mycket du funderade på det, men det är verkligen supersvårt!

Hur gammal är han nu?



Det som är bra när de är små är att de lär sig av alla leksaker. Finmotoriken utvecklas, fantasin stimuleras och allt sånt där.

Det svåra tycker jag är att komma på någonting som håller lite längre och inte blir tråkigt efter 5 minuter.



En docka tex den kan man mata, klä på/av, bädda, sjunga för, trösta, den ska kissa i pottan, ut och gå med, prata med, mm i all oändlighet :)



Medans ett pussel kanske hon pysslar med i 10minuter sen så tröttnar hon.

2009-11-10 @ 09:41:34
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jonas köpte något slags duplo lego till barnen ( som dem ska få i julklapp. det är lite större än vanliga duplo, ett slags set med platta och legobitar osv. 380 :- någonstans i Solna är det köpt.

2009-11-12 @ 13:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0