Bajsblöjor är mindre trevligt

Elina har ju vart rumsren, dvs slutat med blöjan, nu i flera månaders tid. Hon har bara haft den då hon sover för kvällen, då hon fortfarande kissar i sömnen. Så jag har ju inte behövt byta en bajsblöja på hur lång tid som helst.
Så idag var Viktoria här och hon bajsade 2 gånger, och jag som aldrig tyckt att sånt är äcklig var så glad över att mamma var här så hon kunde byta :P
So far so good...
Men så var jag, Robin, Elina och Eken iväg till Barkarby nu ikväll där vi bla åt en sen middag på Max och när vi kom hem så var det bara att sätta på Elina pyjamasen och försöka få henne att somna eftersom klockan var mycket.
Så ligger vi i soffan tillsammans när Elina plötsligt säger att hon har bajsat i blöjan!! Och mycket riktigt så hade hon gjort det. Så jag fick byta min första bajsblöja på hur lång tid som helst, och det var så äckligt!

Det luktade, kladdade och var allmänt otrevligt.

Tänk så fort man vänjer av sig med att byta bajsblöjor. Jag är så otroligt glad över att Elina blev torr så pass tidigt som hon ändå blev, för att byta blöjor är verkligen ingen höjdare.

Sen så kommer jag på att om ett par månader har jag en liten bebis som kommer fylla blöja efter blöja.

Nej nu ska jag försöka få Elina att somna klockan är snart halv 11 och hon är fortfarande vaken. Jag skulle inte ha gett henne glass som efterrätt så pass sent på kvällen.  


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hehe sockerkick...lycka till ;)

2009-11-19 @ 22:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0