Vi har vart duktiga

Elina somnade för tredje dagen i rad i sin egna säng igår kväll. Dag 1 vaknade hon vid 2-3 tiden och kom in till mig.
Dag 2 så vaknade hon redan innan jag hade gått och lagt mig och då var jag så trött att vi gick och la oss tillsammans.
Men inatt så sov hon hela natten i sin egna säng, för första gången!

Jag blev så förvånad när jag vaknade strax innan 8 av att Elina öppnande dörren och kröp upp i sängen.
Annars så brukar hon börja gråta när hon vaknar själv, men inte idag :) Det kanske var för att det var ljust i rummet?
Så himla mysigt när hon kröp upp i sängen och la sig på min arm och bestämt sa: Täcke!
Så låg vi en lång stund och riktigt bara mös innan hon sa smörgås och tyckte att det var dags att gå upp.
Jag hoppas att det håller i sig och att hon kommer sova hela nätter i sin egna säng framöver nu.

Sen har jag också vart duktig för imorse så städade jag lite och torkade av alla skåpluckor i köket.
Ni kan ju tänka er hur de ser ut när ett barn med kladdiga händer är där och tar på dom hela tiden. Men nu är de vita och fina i några timmar iallafall ;)

Efter det så gick vi till lekparken ett tag. Elina har roligt medans jag satt där och tänkte på att jag ville väldigt gärna krypa ner i sängen istället :P

Och nu sitter hon och läser, sjunger bä bä vita lamm och lägger lite knoppussel.
Om ett tag ska jag fixa lunch och sen får vi se hur dagen blir





Kommentarer
Postat av: Katta

Så duktiga så! :)

2009-05-21 @ 11:47:22
URL: http://kaattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0