Elinas utvecklingssamtal

Elinas utvecklingssamtal på dagis idag gick jättebra. De frågade mig hur jag upplevde det och jag tycker bara att det är positivt. Sen berättade de hur de upplevde Elina i några punkter. Kommer inte riktigt ihåg allt men skriver lite iallafall.

Trivsel på dagis: De tycker att hon verkar trivas jättebra. Aldrig ledsen eller arg när jag går och har roligt och är positiv.
Jag håller helt med dom och är så glad över att hon trivs så bra.

Motoriken: Väldigt bra motorik, både fin och grovmotoriken. Äter bra med bestick, hoppar, klättrar och lägger "knoppussel"

Språk: Hon pratar inte så mycket på dagis men gör sig väl förstodd ändå. Hon kommunicerar med de andra barnen och förstår allting som man säger åt henne.

Socialt: Lite blyg men har tinat upp mer på sistonde. Efter lunchen och sovstunden så är hon som piggast. De har som regel att man inte får springa inomhus men Elina brukar ibland springa lite och ropa så att de andra barnen ska jaga henne och då säger de inte till just för att uppmuntra henne lite :)
Leker bra med de andra barnen. Är det en vikarie så visar hon att hon inte vill att de ska byta blöja på henne eftersom hon inte känner dom, vilket är normalt.

Sovrutiner: De är lite förvånade över att hon sover så pass lite som hon gör. Hon kan vara klarvaken på vilan och inte alls vill sova. Men det visste jag ju sen tidigare att hon krånglar med sömnen. Hon behöver helt enkelt inte lika mycket sömn som många andra barn i hennes ålder.

För övrigt sa de att hon är väldigt duktig för sin ålder och en väldigt fin tjej

Mitt mammahjärta är så stolt!

Nu ska jag snart gå iväg och hämta lilltrollet. Sen ska jag laga mat och fixa lite här hemma. Efter det ska mamma ha Elina ett tag på kvällen så att Robin kan förhöra mig på AJ - tur att man har en guldklimp till karl.


Kommentarer
Postat av: Katta

Vad roligt :)

Känns så stort med utvecklings samtal... Men hon börjar ju bli stor.

2009-05-12 @ 15:15:11
URL: http://kaattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0