När jag var liten

Har ni tänkt på att ofta så blir ens liv inte alls så som man hade tänkt sig när man var liten.

När jag var lite så drömde jag om att bli veterinär, att få ta hand om skadade djur och göra dom bra igen.
Jag skulle absolut inte ha barn innan jag blev 30, och när jag väl fick barn så skulle det vara en son som skulle heta Raven.

Nu är jag 23 år, har en underbart dotter som jag älskar mer än någon annat på denna jord.
Jag utbildar mig till ekonomiassistent och så himlans mycket pengar har jag väl inte.

Tänk att allt kan bli så annorlunda än vad man först hade tänkt sig. Och på hur bra allting kan bli!

Jag ser ljust på framtiden! För även om saker och ting inte blir så som jag tänker mig det nu, så tror jag att allting kommer att bli bra. För man har faktiskt makten att välja det livet man själv vill ha. Och sin önskan kan faktiskt ändras med tiden, och när andra möjligheter dyker upp.

Jag tror inte att jag kommer att passa till att jobba som en ekonomiassistent, men jag utbildar mig till det iallafall. Man kan ju alltid prova på, och passar det inte mig så kan jag alltid byta till någonting annat. Det står inte ristat i sten att jag måste jobba med det bara för att jag utbildar mig till det.
Anledning till att jag inte tror att jag passar för det är för att jag är alldeles för livlig som person. Jag kommer nog, rent ut sagt, tycka att det är skittråkigt att sitta hela dagarna framför en dator och hålla på med siffror.
Jag vill ha full fart och ha en massa bollar i luften, kunna utvecklas och ha mycket ansvar. Få tänka efter och komma med lösningar på problem. Att få stimuleras och att ha kontakt med människor.

Jag ska söka en tjänst som en klasskamrat tipsade mig om, ställföreträdande butikschef på Lidl.
Jag tror att det skulle passa mig perfekt. En riktig utmaning som jag skulle tycka var skitrolig rent ut sagt.
Jag kommer ju förmodligen inte att få tjänsten, men söka kan jag alltig göra.

Som sagt livet ändras, planerna ändras, men jag tror att det kommer bli bra till slut. Så länge man själv tar ansvar över sitt liv och ser till att det blir så som man själv vill ha det.

När jag blir stor vill jag vara lycklig. Resten tar jag det som det kommer


Kommentarer
Postat av: Christina

UPPDATERA vännen!!! :)

2009-03-18 @ 10:24:03
URL: http://plaahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0