Massa renoveringsplaner

Om allt går enligt planerna så kommer vi att köpa ut huset i augusti någon gång. Det kommer att bli så skönt att få äga sitt eget och kunna göra nästan vad man vill.
Jag har så mycket jag vill göra! Först måste vi byta ut golvet i hallen och i köket eftersom att det är trasigt.
Sen ska vi byta skåp, spis och kakel i köket. Vi ska byta ut kyl och frys också men det kommer nog lite senare.
Sen måste jag verkligen köpa gardiner till köket, jag har fortfarande julgardinerna uppe - det säger väl hur illa det är?!
Vi måste även köpa nytt köksbord och stolar, de vi har nu är så jäkla fula!

Något jag också vill fixa ganska snart är trappan. Den är verkligen inte vacker just nu. Men med lite slipning och färg kommer det att se betydligt bättre ut.
Jag vill också tapetsera en väggen där tv:n står mot. Det har jag velat göra sen vi flyttade in.
Sen lite spotslight på en del ställen skulle inte heller vara fel.

Vi vill också renovera badrummen, men det är ju så jäkla dyrt! Men badrummen vi har nu är ju inget att hänga i julgranen precis. Men vi får se hur vi gör med dom om vi kanske skiter i att renovera dom innan vi säljer det...

Mm mycket planer just nu. Det ska bli roligt att få sätta igång på riktigt sen! Att få göra precis så som man själv vill ha det - underbart!

Men först och främst ska vi se till att köpet blir av, sen så ;)

Kommentarer
Postat av: Katta

Vem vill INTE göra iordning sitt hem som man precis vill ha det!?

Få välja exakt allt! Golv, väggar, skåp... Jag är så avis på mina föräldrar som ska få allt nytt och på er som har rätten att få ändra på allt om ni vill sen.

2009-07-09 @ 23:13:28
URL: http://kaattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0