Borrelia

Igår på natten vaknade jag flera gånger av att rummet snurrade varje gång jag ändrade ställning.
Sen på morgonen vid halv 6 skulle jag gå upp på toa och då märkte jag att jag inte hade något balanssinne alls. Jag ramlade mot väggen och hann som tur var få tag i dörrkarmen annars hade jag ramlat, något säger mig att det inte hade vart bra för mina höfter.
Iallafall så lyckades jag ta mig till toaletten och tillbaka till sängen igen. Jag drack lite vatten för jag tänkte om jag kanske hade druckit för lite vatten som det snurrade så, men det hjälpte inte.

Så länge jag låg ner helt stilla så kände jag nästan inte av det alls, men så fort jag rörde mig det allra minsta så började rummet att snurra.
Jag ringde till Robin som kom in till sovrummet och berättade hur det var. Vi skulle egentligen ha åkt till kålmården men det var ju bara att ställa in.
När Robin kom så satte jag mig på sängkanten och då snurrade det så mycket att jag avr tvungen att kräkas.

Det var verkligen otäckt och jag fick en känsla av att det här är fan allvarligt. Man förlorar inte sitt balanssinne bara sådär.
Så jag ringde sjukvårdsupplysningen som bad mig återkomma senare ifall att det inte hade gått över så skulle de boka in jourtid inne på enköpings sjukhus.

Så jag låg i sängen hela dagen och pratade i telefon :D Så länge jag låg still så mådde jag ju bra.
Sen så ringde jag sjukvårdsupplysningen igen och fick en tid klockan 15.15
Då hade jag börjat må lite bättre men det snurrade fortfarande.

Väl på sjukhuset tog de en massa prover och jag blev stucken i både armen och i fingret :(
Jag mådde verkligen inte bra när jag satt där i rummet, jag var nära att kräkas hela tiden, men jag lyckades hålla mig.

Iallafall så misstänkte de att jag kanske har borrelia så de har skickat iväg prover och jag får svar om ca en vecka.

Men på vägen hem började jag må mycket bättre och senare på kvällen var symptomen nästan helt borta.
Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Men riktigt läskigt var det att ha det sådär.

Så det var min underbara helg. Idag ska jag mest bara ta det lugnt för imorgon börjar det en ny arbetsvecka igen.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Oj vad läskigt linda!

Hoppas det inte är något farligt!!!

2009-07-05 @ 10:04:35
Postat av: Maria

fy det lät inge bra det där ...när skulle du få svar på proverna?

2009-07-06 @ 17:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0