En ny diskmaskin, en intervjuv och en tripp till arlanda

Häromdagen så dog vår diskmaskin, helt plötsligt small det till och sen slutade den helt enkelt att fungera.
Egentligen är det min mammas diskmaskin men det är vi som har haft den. Inte var det så oväntat heller för den har några år på nacken. Dessutom kan jag inte påstå att den gjorde sin jobb speciellt bra.

Iallafall så vägrar jag att leva utan en diskmaskin. Är det någonting jag verkligen inte tycker om så är det att diska. Jag hatar smutsig disk som ligger och väntar och att den ska stå framme och torka.
Så jag bestämde direkt att vi måste köpa en ny, även om Robin tyckte att det var onödigt. Men han ville inte heller diska, hur han då tänkte vet jag inte.

Iallafall så åkte vi till Barkarby idag på jakt efter någon bra och billig, det är ju trots allt januari så det är inte så himla roligt att få en sån stor extrakostnad.
Men vi gjorde ett riktigt fynd! Vi fick köpa en diskmaskin som egentligen kostade 6500kr för endast 2000kr!
Den hade en buckla på sig och så saknades det en knapp, men vad gör det egentligen? Knappen kan vi beställa en ny för nån hundralapp och bucklan såg jag inte ens förens de sa att den fanns.
Så nu slipper jag diska förhand :D

Sen så ska Robin på en arbetsintervjuv på torsdag. Han blev tipsad av Christina och Andreas att de söker folk på hans jobb. Så Andreas pratade med chefen och fixade så han fick en intervjuv.
Jag hoppas verkligen på att han får det jobbet! Det skulle vara så underbart om han fick ett jobb i dessa tider.
Så håll tummarna för att det går bra på intervjun.

Sen så ska jag åka och hämta mamma, Tessan, Kevin och Marko på arlanda imorgon när de kommer hem från Thailland. Äntligen kommer jag få avlastning med alla hundarna här hemma. Jag kan ju tänka mig att de kommer vara bruna som pepparkakor efter en månad där borta. Och jag kommer känna mig blekare än vanligt.


Kommentarer
Postat av: Maria

Nu kom jag att tänka på när jag skulle poppa pocorn hemma hos dig en kväll för ett tag sen , och plötsligt kommer du ner

- visst fan jag glömde säga att du måste hålla koll på pocorna för micron kan börja brinna !!!'

vilken tur att ni hittade en för ett så bra pris och som du säger va gör väl en knapp eller en buckla .. huvudsaken är väl att den fungerar som den ska ..okej den kanske inte får se alldels för bucklig ut ..

va kul för robin, hoopas att det går vägen nu!!

2009-01-19 @ 19:59:10
URL: http://miasen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Nice med diskmaskinen att ni hittade ett sånt fynd!

Om du hade gett Robin en vecka eller två med ansvaret för disken så hade nog han också velat köpa en ny ;)



Ska hålla en tumme för Robin!

2009-01-20 @ 01:17:52
Postat av: Linda

Maria - Haha ja micron dog på riktigt på nyårsafton, började ryka och gav ingen värme. Fast den var inte alls gammal? Iallafall så har vi mammas micro för tillfället innan vi köper en ny :P



Mikaela - Jag tror nog att han hade börjat pipa efter bara någon dag, det går åt en del disk hemma hos oss :P

2009-01-20 @ 11:26:12
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan, titta gärna in i min blogg! finns egen musik & dansvideos & dikter. Kommentera gärna! :)

2009-01-20 @ 13:12:15
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0