En bra början på året

Igår firade vi nyår med Katta, Jocke, Johan Nina och deras 2 barn Julia och Thea. Vi åt god mat och sen spelade vi lite spel och hade charader. Trevligt måste jag säga. Elina höll sig vaken hela tiden och var på bra humör.

Sen efter 12-slaget så skulle jag ge Elina sin medicin för öroninflammationen och då kaskadspydde hon över hela mig och över hela sin fina klänning. Så det var bara att byta om till mjukiskläder och slänga in allt i tvätten.
Sen när alla hade gått så gick jag och Elina upp i sängen och la oss. När jag väl somnade så vaknade jag ganska snart av att Elina spydde ner hela sängen i sömnen. Hon vaknade av att hon kräktes och blev jätteledsen. Min stackars lilla tjej.

Sen sov vi till halv 11 på morgonen utan att hon kräktes något mer. Men sen spydde hon ner soffan när vi gick ner, hon får inte behålla något som hon äter eller dricker. Så har det vart hela dagen.
Nu har hon precis ätit lite makaroner och jag hoppas att hon får behålla det, så hon inte kräks ner hela sängen sen när vi går och lägger oss.

En väldigt bra början på det nya året måste jag säga, verkligen. Elina bli frisk nu!

Skitungen

Kommentarer
Postat av: Maria

men pruttunge då... stackrs liten!!! hoppas hon blir frisk snart.

2009-01-02 @ 11:17:19
URL: http://miasen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Kokt ris är snällt för magen. Finns frikadeller (tror jag det heter) på barnmatsburk som också är snällt. Mamma gav oss det jämt efter att vi varit magsjuka och magen skulle ta det lite lugnt =)

2009-01-04 @ 14:27:22
Postat av: Mikaela

Kokt ris är snällt för magen. Finns frikadeller (tror jag det heter) på barnmatsburk som också är snällt. Mamma gav oss det jämt efter att vi varit magsjuka och magen skulle ta det lite lugnt =)

2009-01-04 @ 14:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0