Vad är det för fel på folk?

Jag sitter och läser om en 15 åring som med flit kastade en snöboll rakt i ansiktet på en 6 veckors gammal bebis.
Mamman till bebisen skriver såhär:

Gick nyligen på promenad med min bebis som är 6 veckor gammal. När vi passerade en skola stod ett gäng överhäftiga högstadieelever och rökte och kastade snöbollar på varandra. Jag såg hur de började flina och diskutera något och när jag passerat cyklar den ena killen ikapp mig och kastar en snöboll rakt in i vagnen i ansiktet på min 6 veckor gamla bebis som börjar blöda från näsan och gallskrika av chocken.

Vill ni läsa hela tråden finns den här http://www.familjeliv.se/Forum-5-98/m49408696-1.html
Där framkommer det bla att det var planerat att han skulle träffa spädbarnet.

Jag undrar verkligen hur han kunde göra något sådant? Hur kan man som ung vuxen ge sig på ett litet nyfött barn och sen tycka att det är roligt?

Hade någon gjort så mot Elina när hon var en nyfödd bebis så hade jag definitivt blivit dömd för grov misshandel. Jag vet att våld är fel. Men som alla föräldrar vet så har man en enorm beskyddarinstinkt för de nyfödda. Det sitter så djupt rotat att all vett och sans skulle vara som bortblåst och instinkterna för att beskydda sin nyfödda skulle ta över. Man blir som en lejoninna som vaktar sina bebisar.

Jag hoppas verkligen att killen inser vad han har gjort och får sitt straff. Enligt mig kan han inte vara helt frisk i huvudet. Jag vill inte tro på att en frisk person skulle kunna göra något sånt, för vad kan då inte sjuka människor göra?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0