En bra helg

Har ni varit supersugna på någonting gott fast att ni är riktigt mätta?
Så är det för mig nu :/ Vi har ätit en supergod middag, chili corn carne, för någon timme sen men fast att jag är mätt och belåten så är jag ändå sugen på någonting.
Kanske är det för att jag vet att vi ska äta chips och jordnötsringar senare ikväll?
Iallafall får jag vänta i ett par timmar, då kanske jag inte är lika mätt heller :P

Jag har haft en riktigt trevlig helg faktiskt. Med start i fredags när jag och Elina var bjuden hem till min mamma på middag. Fredrik, Cissi och söt Viktoria var också där. Mamma bjöd på lax, potatis, romsås, bröd och sallad till. Det var verkligen himla gott, och ett himla bra sällskap var det också.
Sen åkte jag och Elina hem och mös ner oss tillsammans i soffan. Vi var ju ensamma hemma då Robin var på kryssning.

Sen på lördagen åkte vi ut till skokloster och firade alla syskonen som fyllde år. Att Tomas, Kicki och Marie fyller år dagarna efter varandra är himla smidigt nu när de är äldre :)

Och idag så har jag och mamma vart i västerås en snabbis och lämnat Ascha. Jag har lagat god mat och senare ikväll ska jag, Elina, Robin och Tomas mysa med en film och snacks.

Så det känns som om det har vart en bra helg. Men imorgon är det tillbaka till vardagen igen med allt som det innebär. Robin kommer få jobba i veckan så jag är ensam hemma, förutom imorgon då Tomas är ledig.
Sen är det en massa små saker som jag måste ta tag i och ordna, det finns väl alltid saker att göra egentligen. Frågan är bara om man orkar och har lust.

Jag måste ta in alla bebiskläderna och kika igenom vad man kan använda och sånt. Och sortera i förrådet behövs verkligen, just nu är allting bara inkastat så det är ett stort kaos.
Kika igenom babyskyddet och allt sånt behövs också göras. Men det är inte bråttom iallafall, bara skönt att ha det gjort innan man blir alldeles för stor.

Vi måste verkligen ta bort allt ogräs som växer mellan plattorna också, det ser verkligen hemskt ut.
Men med min foglossning så funkar det ju inte. Så det slutar nog med att vi måste betala någon för att göra det.
Undrar bara var man kan hitta nån sån?

Nej nu ska jag sitta en stund till framför datorn innan jag går till Elina som skriker på nedervåningen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0