God natt älskade Scamp

Våran älskade hund Scamp somnade in tidigare ikväll. Jag var på jobbet och kunde tyvärr inte vara med henne när hon tog sina sista andetag.
Hon blev plötsligt väldigt dålig och efter nån timme var det över.

Du kommer alltid att finnas med oss. Du var, och är, min lilla Scampi. Älskade hund
Min lilla spanjorska som har funnits vid min sida i vått och torrt.

Din trötta själ har somnat
ditt ljus har brunnit ut
din lilla tass har domnat
din tid har runnit ut

Till himlen har du kommit
du väntar på oss där
vår fina lilla Scamp
vi håller dig så kär

Tillsammans ska vi vara
vi möta en gång igen
sov gott lilla gumman
på ditt moln i himmelen

Jag älskar dig Scamp
När ditt tassande har slutat, finns ekot ändå kvar



Kommentarer
Postat av: Maria

älskade hund :*/ rest in peace

2009-04-14 @ 07:12:26
Postat av: Mikaela

Åh vad tråkigt linda! Sänder dig en stor varm kram!

2009-04-14 @ 10:57:09
Postat av: Katta

Älskade Scamp.. Vad tråkigt Linda :( Kramar om!

2009-04-14 @ 11:34:42
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Maria

kramar om hur mår du?

2009-04-14 @ 19:50:03
Postat av: Anonym

Jätte fin dikt vännen och super fint kort på scamp...:)



2009-04-15 @ 19:33:25
Postat av: Isabel

Gumman, har inte läst på ett tag tydligen. Får tårar i ögonen. Lilla sötis vovven. Skickar massa kramar

2009-04-21 @ 07:51:59
URL: http://bikerbejb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0