Uppdatering om kladdkakan

En liten ändring i receptet. Tack Maria för att du var så uppmärksam!

Jag hade helt glömt bort att jag hade lovat att berätta om hur min kladdkaka blev, men det blev jag snabbt påmind om :D

Den blev kanongod faktiskt! Det ända tråkiga var att jag hade den en aning för kort tid i  ugnen så den blev lite för rinnig men smaken var iallafall underbar!

Så har jag också fått en önskan om receptet så det kommer här:

100 g smör
3st dubbeldaim
Önskad mängd vit choklad
2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
½ tsk salt

Smält smöret i en kasrull och krossa 2st av daimen och lägg i det smälta smöret och rör om tills daimen är så smält den kan bli
Blanda försiktigt ägg och socker. Om du vispar för mycket och för hårt blir det fluff och inte kladdkaka!
Vänd försiktigt i mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.
Vänd sen in smör och daimblandningen. Sen blandar du in vit choklad som du har delat in i önskade bitar, samtidigt som du blandar i den sista daimen som du delat i önskade bitar.
Grädda i 175 grader i ca 20 min i en smord form.

När du tar ut kladdkakan från ugnen så ska den vara ganska lös fortfarande, men inte för mycket.
Den stelnar av allteftersom den kallnar så den ska inte ätas varmt.

Något som är ännu godare är att byta ut daimen och den vita chokladen till after eight. Kladdkakan får då smak av mint och den är supergod, jag lovar!

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Maria

ey va hände med den tredje daimen?

lär frktansvärt gott , ska absoult prövas på lämligt byte :D PUSS Puss föresten ..bio besök är jag väldans intresserad av :)

2008-10-07 @ 18:32:45
Postat av: Linda

Oj jag glömde visst att den ska blandas ner tillsammans med den vita chokladen!



Säg bara till om du vill gå på bio!

2008-10-07 @ 20:42:47
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Frida

Låter supersmarrigt... Tråkigt bara att den inte finns med i min "vatten-med-gaffe-diet"... Haha

2008-10-08 @ 08:46:01
URL: http://fridolinasverklighet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0