shopping i massor

Just nu så är jag supertrött! Eliva vaknade kvart i sju imorse men jag hade verkligen behövt sova till klockan 8. Jag försökte på alla sätt och vis att få henne att somna om men som vanligt är det omöjligt. Fast jag låg iallafall kvar i sängen tills klockan var 8, till Elinas stora besvikelse - hon vill ju leka.
Jag förstår verkligen inte hur hon kan slå upp ögonen, direkt sätta sig upp och vara superpigg och springa iväg genast och leka. Jag vill också vara så, mitt liv skulle vara så mycket lättare då eller iallafall mina mornar :)

Robin fyllde 26år i lördags och som jag skrev förut så ville jag ge honom ett hemmabiosystem men jag kände att jag inte riktigt hade råd med det så jag gav honom pengar så om han ville så skulle han kunna lägga till egna pengar och köpa ett. Självklart ville han det så igår åkte vi iväg och kikade runt på några som han var intresserad av.
Det slutade med att han kom hem med Philips Hemmabiosystem HTS9800W
Jag har väl egentligen ingen aning om vad det är men designen är snygg plus att det är trådlösa bakhögtalare
Är det någon som är intresserad så kan man se den här SEK/

Så nu är Robin jätteglad. Men (såklart finns det ett men) har han inte kunnat installera den ännu för att högtalarna ska upp på väggen istället för att stå på stativen. Och för att kunna göra det så måste vi köpa en ny tvmöbel som jag har velat haft jättelänge. Så igår åkte jag och mamma iväg medans Robin var på jobbet och inhandlade möbeln. Så när Robin kom hem från jobbet igår så fick han börja att montera ihop möbeln och det tog så lång tid att när han sen var klar var klockan runt 9 på kvällen och då satte han igång att börja montera upp hemmabion. Men till hans stora besvikelse så hade vi inte fått med strömkablarna så allt hans jobb var i onödan.
Jag kan säga som så att jag hade en riktigt arg och surig Robin här hemma igår kväll. Men jag förstår honom verkligen.

Men iallafall så har både jag och Robin fått något som vi båda velat han länge nu. Bara att min är redan uppmonterad och påplats medans Robins står och väntar. Men vi ska försöka lösa det idag så att allt blir klart.

Sen så var det en till sak som är positiv med att vi köpte en ny tvmöbel. Den gamla är ju i nästan helt nyskick så jag hade säkert kunna sälja den på blocket och fått några hundringar men iställt så tänkte jag på Christina. Hon behöver ju saker till sin lägenhet så jag frågade om hon ville ha den och det ville hon :) Så det känns också bra att få hjälpa någon som faktiskt behöver grejer.

Jag lovar att ta bilder sen och visa er hur det blev. Just nu är det mest kaos här hemma med en massa kartonger och skit överallt. Så jag måste väl ta tag i det snart och städa undan och åka till tippen med det.
Det är skitkul att handla nya saker men det är verkligen inte roligt med allt extra jobb det innebär.

Nej nu ska jag ge min pipunge lite gröt till frukost.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ser fram emot bilder!!

2008-10-30 @ 10:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0