Så trött på det här

Det känns som om vi är sjuka hela tiden här hemma. Det började i helgen med att Elina var dålig med feber, snorig och hosta. Men redan på söndag var hon mycket bättre och igår var hon bara lite hostig o snorig.
Men inatt så hade hon feber igen 39,4 när vi tog tempen på henne. Så imorse när vi vaknade så var både jag och Elina dåliga. Jag med ont i halsen, ont i huvudet, snorig och snurrig. Elina med feber och snorig.

Jag är så trött på det! Varför ska man vara sjuk hela tiden? Tänk sen när Elina börjar på dagis då? Då kommer vi vara ännu mer sjuka =/

Så nu sitter jag halvdöd i soffan och allt jag vill är att gå och lägga mig. Men Elina går omkring och leker som vanligt, lite mer pipig och så men hon är ändå igång. Jag förstår inte hur hon kan hålla igång fast att hon är sjuk?

Sen så har hon lärt sig att klättra upp på köksstolarna. Så hon går hela tiden in i köket och vill klättra på dom, som hon inte får. Som imorse när jag låg i soffan och pratade med mamma i telefonen om att Elina inte skulle komma till henne idag, när jag sen reste mig upp och skulle ge Elina gröt. Vem satt då inte i stolen och såg superstolt ut, jo en liten Elina.
Hon kommer ju ramla ner och slå sig en vacker dag.

Usch jag vill inte vara sjuk :(

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hehe barn är liksom lite mer tåliga när det kommer till feber och sånt än vi. Men å andra sidan är det ju ganska bra kanske? Då vet man ju när dom VERKLIGEN är sjuka. Då ligger dom still.

Krya på er iaf!



Jag förstår din oro om köksstolarna...på ett sätt är det ju lite charmigt. Hon har sett hur ni gör och hon härmar er... :)

2008-11-11 @ 11:50:06
Postat av: Linda

Ja det är tur att de tål mycket mer feber än vad vi gör, men jag tycker det är så konsigt. Själv är man utslagen medans Elina leker



2008-11-11 @ 14:57:31
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0