När man får oväntat besök

Johan och Nina ska få besök av anticimex imorgon så de kommer inte kunna vara i deras lägenhet på nått dygn.
Håbohus hade snällt erbjudit dom en lokal som bestod av en våningsäng, en soffa och en toalett. Inget kök eller nått sånt. Hur de har tänk sig att man ska klara sig med det när man har två småbarn kan man ju fråga sig.

Så istället ska de få vara hemma hos oss så länge. Om jag fattade Robin rätt så gällde det från imorgon mitt på dan tills på onsdag kväll. Vi löser det så att Johan och Nina får ligga inne i vårt sovrum, där finns det en dubbelsäng och en barnsäng plus en resesäng. Så då får de plats.

Sen får jag och Elina ligga inne i datarummet i gästsängen och Robin får sova på soffan nere i vardagsrummet.
Det kommer bli trång att trängas med Elina i en liten säng men det gäller ju bara en kväll.

Så imorgon tänkte jag städa hela morgonen och byta alla sängkläder och allt sånt så att det är klart tills att det kommer.

Vi får se vad Scamp tycker om deras valp Toy. Jag kan tänka mig att Scamp kommer bli riktigt sur över att få en valp i huset. Hon är ju inte precis känd för att vara snäll och tycka om andra, min sura gammelkärring hund.
Jag tycker att hon borde vara glad för att få en lekkamrat för en dag :)

Elina kommer säkert tycka att det är jätteroligt iallafall. 2 tjejer som hon kan leka med, eller iallafall med Julia. Thea är väl kanske lite för liten för det ännu. Det är bra för henne att få träffa barn, hon behöver tuffa till sig lite.
Sen har jag planerat för att gå till Öppna förskolan på onsdag förmiddag så hon får träffa ännu mer barn. Men då blir hon väl sjuk igen :/

Snart ska jag gå och lägga mig och hoppas på att magontet är borta imorgon. Jag förstår inte vad det är med mig på senaste tiden. Jag har ont i magen, mår illa och känner mig risig då och då. Det är inte hela tiden heller utan det går i vågor. Jag funderar på om jag kanske håller på att få tillbaka min magkatarr, jag mådde liknande såhär då också.
Jag hoppas verkligen att det inte är det, jag hatar att ha magkatarr, det gör så ont. Men jag har medicin hemma så jag tror jag ska ta en tablett i förbyggande syfte faktiskt.

Jaja godnatt världen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0