Julmys

Jag fick ett ryck nu ikväll att jag skulle sätta upp julstakarna och julgardinerna så att det skulle vara klart till i helgen när det är första advent så slipper jag tänka på det då.
Så jag satte igång att rota i förrådet och hittade adventstakarna och julgardinerna. Gardinerna var jag tvungen att stryka för de var alldeles rynkiga (inte de gamla utan de nyköpta) sen funkade inte en av stakarna men annars var allt toppen.

Vi fick en sån julkänsla att vi åkte ner till Ica vid halv 9 och köpte pepparkakor och julmust, en liten julstjärna åkte också ner i korgen av bara farten. Så efter att vi nattat Elina myste jag och Robin i soffan tillsammans med vårt nyinköpta julsnacks. Att vi sen tittade på den inte så mysiga filmen Saw V är en annan historia

Och nu sitter jag mitt på golvet i vardagsrummet med datan i knät. Klockan är snart midnatt men det är så mysigt med julgardiner och adventstake. De ger ett sånt mysigt sken och jag kan nästan känna den där magiska julkänslan som man hade när man var liten. Nu längtar jag bara efter att få sätta upp julgranen.
Tänk vad mysigt att på kvällen få tända julgranen och bara låta den lysa upp rummet. Alla glada kulor som glänser och själva känslan som en julgran ger.


Kommentarer
Postat av: Maria

det är gööör mysigt med julebelysning i svarta natten...

2008-11-28 @ 00:44:32
Postat av: Mikaela

Gud vad fint ni har linda.

Känner en gnutta avundsjuka spridas i mig. Sitter trångt så jag kan se alla delar av mitt boeende och har inte alls någon speciell myskänsla.

Vill också ha hus =(

2008-11-28 @ 02:17:07
Postat av: Linda

Tack va snäll du är. Vardagsrummet är det rummet vi nästan är klar med så jag är jättenöjd :)

Det är mysigt med hus, men mycket jobb också.



Tänd upp en massa ljus i din lägenhet och sätt en julskiva, då blir det mysigt :D

2008-11-28 @ 18:13:34
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0