Påsk promenad

Idag fick jag faktiskt ut Robin på en liten promenad med motiveringen att det faktiskt är påsk och han är ledig och borde göra något som jag vill :)
Så vi packade ner Elina i vagnen och tog Scamp och gick ut en sväng. Det var underbart att komma ut i friska luften även om det var kallt. Kändes som om kinderna skulle lossna när vinden for fram.
Iallafall gick vi till den mysiga lekparken som ligger vid skeppsvägen för att låta Elina gunga för första gången. Första minuten var det några andra där men de gick sen när vi kom. Ganska skönt att få ha lekparken för sig själv.
Elina älskade verkligen att gunga. Hon satt med världens smile och tyckte det var jätteskoj.
Så härligt att få vara med om allt sånt där, första gången de äter, första gången de sitter, första gången de gungar mm. Det är så coolt!
Nu ligger strumpan och sover ute i vagnen och jag sitter här och vaktar henne. Med tanke på hur mycket hemskt det händer här i världen skulle hon aldrig få ligga ute själv utan övervakning. Så jag sitter i soffan med datan i knät och altandörren öppen. På det viset får man ju det vädrat samtidigt :)

Idag har vi inga andra planer, eller jo Robin och Eken ska sitta här och spela data. Själv ska jag bara ta det lugnt och göra mest ingenting. Sen imorgon ska vi hem till Robins mamma och äta påskmat. Ska bli kul att låta Elina träffa farmor lite. Sen efter det vet jag inte om vi ska ut till skokloster och fira Therese och Marko som fyller år, eller om vi kanske gör det på söndag? Vi får se hur det blir.

Och så lite bilder på Elinas äventyr med gungan.

Spännande att sitta i gungan
image116

mmm måste provsmaka om den går att äta
image117

Fast det tyckte inte vi om så vi la en vante där så hon inte kunde suga på gungan :D
image118

Här har hon ganska hög fart
image119

En lillstrumpa kommer flygandes
image120

Och så en mysig vårbild
image121


Kommentarer
Postat av: Isabel

underbart söt =)

2008-03-22 @ 12:23:05
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: christine

Hon e så söööööt!!!

2008-03-25 @ 13:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0