Dunk

Imorse vaknade jag av ett dunk. Jag visste precis vad som hade hänt, Elina hade ramlat ur sängen!
Jag låter henne alltid sova med mig när hon vaknar och är ledsen i spjälsängen. Jag lägger henne tätt intill mig och lägger kuddar på andra sidan om henne så inte inte ska kunna ramla ur. Men det hjälpte visst inte.
Ett dunk och jag flyger upp och tittar ner på golvet från sängen. Där ligger hon på mage och börjar smågråta. Inget riktigt gråt utan mest Oj vad var det som hände gråt. Jag plockar upp henne direkt och hon slutar direkt att gråta och börjar leka i sängen igen. Hon gjorde som tur var inte illa sig.
Jag tror att hon började leka med kudden som låg där för att skydda henne och kom för nära kanten och gled ner, och att kudden sen tog emot en del av hennes fall eftersom hon inte gjorde illa sig.
Men hur kunde jag inte vakna?! Jag vaknar alltid när hon vaknar och börjar röra på sig, men inte den här gången.
Det får aldrig hända igen. Nästa gång kan det ju gå illa. Tänk om hon skulle slå i sängramen eller huvudet i bordet på fallet ner. Nej usch det får inte hända igen.
Men jag har ingen aning om hur jag ska göra. Vad kan jag göra för att hindra det? Kuddar runt omkring hjälpte ju inte. Nu önskar jag verkligen att sängen stod mot en vägg så inte kunde ramla ut.

Min lilla bebis :(

Kommentarer
Postat av: Isabel

Hon får kanske ligga kvar i sin säng eller ligga i mitten, mellan dig och Robin????

2008-03-22 @ 12:23:53
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: linda

Ligga kvar i sin säng funkar inte då hon blir jätteledsen, hon är nog inte redo att vara helt själv ännu. Och robin sóver ju på soffan så de e bara jag och elina i sängen :/

2008-03-22 @ 17:12:49
URL: http://www.lindaha.blogg.se
Postat av: Frida

Det finns skydd att köpa som man skjuter in under madrassen och som står upp som en vägg sen så att barnen inte kan ramla ut... Jag vet inte var man kan köpa dom men kolla i de större babyaffärerna, de borde ju veta... Annars kanske det är dags att vänja henne att vara själv... Marcus var jobbig i två nätter men nu sover han själv i sin vagga... Men det är ju han, jag vet ju inte hur Elina är.... Hoppas allt gick bra iallafall, och fundera inte på varför du inte vaknade, Marcus har ramlat av mig oxå (inte i golvet, men nästintill) och jag vaknade inte vid ett par tillfällen då heller.... Vi hörs, kram

2008-03-22 @ 20:36:18
URL: http://fridolinasverklighet.blogspot.com
Postat av: Isabel

Du får säga åt robin att sova i sängen ;) hihi

närå, men det där skyddet som Frida nämner låter ju som en bra idé. Kanske kan vara värt att prova om du vill ha henne kvar i sängen, eller så skjuter du in sängen mot väggen ett tag. När hon väl börjat sova i sin säng brukar det ju gå ganska fort att vänja de.
=)

Lycka till gumman....

2008-03-23 @ 11:24:35
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: linda

Frida -
det där låter ju jättebra. Ska absolut kolla upp det! Tack för tipset!

2008-03-24 @ 08:49:22
URL: http://www.lindaha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0