Vuxna människor?

Jag blir så otroligt trött på vuxna människor som beter sig som om de vore tonåringar. Jag menar ska man inte ha blivit iallafall en aning mognare och kunna ta konflikter öga mot öga istället för att gå bakom ryggen på människor och snacka skit?

Vad får man egentligen ut av att prata bakom ryggen på folk? Är det inte bättre med en konfrontation med personen ifråga istället? Men nej vissa människor tyckter tydligen inte det, och det är det jag blir så less på!
Fegt att säga saker när personen inte hör och kan försvara sig.

Men jag tänker iallafall ta upp saken nästa gång. Jag vägrar att låtsas som om ingenting har hänt och som om jag inte vet vad de pratade om. Sen tänker jag börja ställa krav, ska vi komma så ska det bannemig visas lite respekt också!
Bjuder man folk så får man för fasiken se till att de kan vara med också, eller har jag fel?

Eller är det så att om man är bortbjuden till nån så ska man lägga alla sina principer åt sidan och gå med på vad som helst som är rutin hos den som man är hos?
Ta det med rökningen tex. Jag vill inte att Elina ska bli utsatt för cigarettrök! Det är bevisat att det är skadligt och jag vill inte att min bebis ska behöva sitta i ett moln av cigarettrök. Men så röker alla utan att gå bort en bit och så får man sitta i ett moln av rök eller så får man själv gå bort  och sätta sig ensam så man slipper röken?
Vad är rättvisan med det? Är det då inte bättre att de som röker faktiskt går bort en bit så man inte förpestar de som faktiskt inte röker, speciellt barn?
Och vad ska jag då dit att göra när man ändå får sitta utanför själv för att slippa undan röken.

Nej jag blir bara så otroligt less!

Jag tycker att man ska visa sina medmänniskor respekt och inte bara skita i det rent ut sagt och göra som man själv vill bara för att man vill inte för att det är nödvändigt. Vad sägs om att förvarna så man kan göra något åt saken?

Jag tänker iallafall aldrig bli så otroligt instängd så jag bara ser på mina egna behov och vad jag själv vill så att jag struntar i alla runt om kring mig.

Men det är bara jag, vad vet jag om hur du är?




Kommentarer
Postat av: Maria

håller helt med .. (och jag röker ...ibland) jag fösöker alltid att vara noga med sånt där

2008-06-18 @ 17:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0