Lycka och olycka

Lycka
I fredags fick vi ett lägenhetserbjudande. Jag blev så himla glad när jag såg brevet från håbohus. Vi vill verkligen upp till Gillmarksbyn så jag hoppas att vi får den här. Vi står som nr 2 i turordning så chansen är stor att den som står som nr 1 tar den men jag hoppas fortfarande.
Ett radhus på 5 rok o kök skulle verkligen passa oss perfekt. Och det bästa av allt är att om ca ett halvår ska de sälja ut lägenheterna så då äger vi vårat eget boende. Åh jag vill verkligen dit och jag vet att jag kommer bli jättebesviken om vi inte får den. Men isåfall hoppas jag att vi får nästa lägenhet som blir ledig där.
Den här har en supermysig altan som skulle passa oss perfekt. Håll tummarna för att vi får den.

Olycka
Idag hittade jag en nykläckt fågelunge. Mitt ute på asfalten låg den nakna blinda fågelungen alldeles försvarslös. Jag som är så blödig tog förstås hem den efter att först ha försökt hitta dess bo.
Vi ringde viltjouren men de sa att de inte kan rädda så små fågelungar. De dör alltid efter 4-5 dagar och de vet inte vad de gör för fel. Så de gav mig 3 alternativ: 1 försöka hålla den vid liv och mata den var 10:onde minut, men den skulle iallafall dö. 2 Lägga ut den i en buske och låta naturen ha sin gång. 3 Slå ihjäl den.

Nummer 1 och 2 gick direkt bort. Jag skulle inte klara av att mata en fågelunge var 10:onde minut och jag är alldeles för blödig för att lägga ut den så att kråkorna ska hacka ihjäl den.
Så då återstod bara nummer 3, att slå ihjäl den. Men jag klarar inte av det och inte Robin heller, han är nästan mer känslig än vad jag är. Så jag gick över till grannen som ställde upp. Så de la den i en påse och dängde in den i väggen.
Sorgligt, men ändå det bästa vi kunde göra. Den dog snabbt och smärtfritt så den slapp lida.
Men jag önskar ändå att jag hade kunnat rädda den. Den var så liten och hjälplös.

Kommentarer
Postat av: Isabel

håller tummarna för lägenheten

=)



men shit.....fågeln.. Jag gråter nu när jag tänker på det.

Hade nog aldrig klarat av det... hade försökt mata den tror jag. Usch... är lika blödig jag.

Grät när mina fiskyngel dog...

pinsamt



Kram på dig gumman

2008-06-28 @ 22:43:20
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: Linda

Isabell - Ja det var faktiskt hemskt, men om vi hade försökt mata den så hade den gått en plågsam död till mötes. Så egentligen var vi snällast som avlivade den snabbt och smärtlöst. :(

2008-06-29 @ 12:38:03
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Isabel

Jag förstår. men slå ihjäl? snyft

Tur att ni hade er granne jue....

2008-06-29 @ 17:35:14
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: Mikaela

Hehe...linda....var det inte du som tokmobbade mig för att jag räddade sniglar? :P

Kanske minns fel?

Du kanske bara blivit lite blödig på äldre dar ;)

Fast jag håller med dig om att det var synd om fågelungen. Jag klarar inte av att ens titta på dom. Pappa tycker jag är skitfjompig!



Ska hålla en tumme för lägenheten!

2008-07-03 @ 20:06:13
Postat av: Linda

Mikaela - Nej det var inte jag som mobbade dig för det, för jag har alltid vart likadan.

Jag har kommit hem med hemlösa kaniner, hemlösa katter, ett par fågelungar (som dött) och en massa annat till min mammas stora "glädje"

Mamma tycker desamma om mig som din pappa om dig :D

2008-07-05 @ 09:29:08
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0