Stackars min bebis

Jag tycker så synd om Elina, hennes rumpa vägrar att bli bra.

Allting började när den första värmen kom i början på sommaren. Hon fick några röda prickar i rumpan som jag först trodde var värmeutslag eller att hon blivit lite röd av blöjan. Så jag smörjde med en massa olika salvor men ingenting fungerade. Så då tog jag henne till bvc och vid det laget så hade hon blivit illröd i hela rumpan och hon hade jätteont, det var tom så illa att hon hade börjat flagna lite skinn.
På bvc så sa de att det var svamp så jag gick en 5dagars behandling som skulle ta bort det.
Det kändes skönt att få en diagnos så jag smörjde men när dom 5 dagarna hade gått så hade det fortfarande inte blivit bra. Så jag ringde till bvc igen och då sa de att ta en omgång till så jag smörjde i ytterligare 5 dagar. Men det var fortfarande inte borta.

Så jag ringde till bvc ytterligare en gång och då fick jag en läkartid på vårdcentralen. Så jag gick dit med Elina och visade upp hennes rumpa. Hon hade blivit lite bättre men var fortfarande röd med en massa prickar.
Så doktorn tänkte skriva ut ytterligare en svampbehandling åt henne men han visste inte riktigt vilken sort så han ringde till Enköpings sjukhus för att höra efter där. Som tur var rekommenderade de honom att ta prover på henne för att se vad det var. Så de tog prover som skickades iväg.
Vi behandlade det inte någonting medans provsvaren kom. När provsvaren kom visade det sig att hon hade en infektion i huden som måste behandlas med antibiotika 3gånger om dagen i 10 dagar. Svampproverna som de skickade bort visade negativt, alltså ingen svamp.

Så jag gav henne antibiotikan och de lovade att det skulle gå bort helt nu. Och det blev faktiskt bätte. Hennes rumpa såg jättebra ut och jag trodde att problemet äntligen var löst när jag slutade behandlingen.
Men efter ett par dagar så dök de röda prickarna upp igen! Så jag tog henne till bvc igen, tyvärr var min riktiga bvcsköterska på semester men jag fick träffa en annan. Till slut var det 3st som kollade på hennes rumpa och alla sa att det var svamp.
Deras förklarning löd såghär:
Elina måste först ha fått svamp, som sen orsakade en infektion i hennes hud. Jag behandlade henne mot svamp och svampen försvann med inte infektionen. Då behandlade vi hennes infektion med antibiotika och infektionen försvann.
Men när man äter antibiotika så sätts kroppens balans ur spel och svampen lyckades få fäste igen eftersom kroppens naturliga försvar för försvagat.

Det var vad de sa så jag påbörjade en behandling mot svamp igen. Det här var för en vecka sen och det har inte blivit något bättre alls. Hon har fortfarande en massa röda pricka kvar.

Så nu ska jag ringa till bvc igen efter helgen om det inte har blivit bättre. Nu får de fan ta och göra någonting.
Hon kan inte gå runt och vara irriterad i rumpan hela tiden. Det är så synd om henne, hon kliar sig och är irriterad hela tiden.

Man tycker att bvc borde kunna lite mer än såhär. Jag blir så irriterad att de inte kan hjälpa min dotter!

Jag känner mig maktlös

Kommentarer
Postat av: Isabel

Du borde inte ringa bvc utan läkaren direkt...

2008-07-31 @ 20:20:08
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: Katta

Stackars liten. Hoppas ni får prata med en bra läkare på måndag. Kanske borde behandlas för infektion och svamp samtidigt?

2008-07-31 @ 21:18:41
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Maria

jag pratade med mia om det där idag du vet min bror (gunnar) sambo .. hon råde att ringa direkt till barn på uppsala...

2008-08-01 @ 18:47:52
Postat av: Linda

Jag har ordnat en läkartid på måndag åt henne. hjälper inte det så får jag nog kontakta uppsala istället. Jag hoppas att de kan ordna det nu

2008-08-02 @ 11:03:53
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0