Mamma flyttar in

Min mamma har äntligen lyckats få huset uppe i Norrland uthyrt. Vi har försökt bra länge, men nu gick det äntligen.
Tyvärr så har inte mamma hunnit få sin lägenhet här nere ännu. Hon står som nr 1 i kön så nu väntar vi bara att det ska komma in en 2:a på nederbotten. Så medans hon väntar på lägenheten så ska hon få bo hemma hos oss.
Så idag flyttar hon in här hos oss. Vi får se hur det går, det kommer säkert vara lite jobbigt ibland men det är såklart att vi ställer upp när det behövs.

Jag sitter inne i datarummet men Elina i knät och det är hur varmt som helst. Varför kan det aldrig vara lagom? Antingen är det för varmt eller så är det för kallt. Man blir aldrig riktigt nöjd.
Det här är verkligen en sån dag som man bara vill ligga på stranden och njuta. Ligga och steka och svalka sig i vattnet lite då och då, tyvärr går det inte riktigt med Elina ännu. Men nästa år kanske.

Det här är Robins sista arbetsvecka och sen har han semester i 3 hela veckor! Jag ser verkligen fram emot att han ska vara ledig. Speciellt efter vår göteborg resa som han och jag ska göra tillsammans, det kommer bli underbart.
Att bara att få rå om varandra är en lyx som vi inte har alltför ofta precis.

Nej nu ska jag fortsätta dagen med att ge Elina lite gröt, så kanske hon blir på bättre humör.


Kommentarer
Postat av: Katta

Glöm inte bort kryssningen! Den är ju under eran gemensama semester ;)

2008-07-28 @ 13:17:20
URL: http://kaattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0