Börja studera?

På senaste tid har jag börjat fundera på om jag kanske ska börja studera på komvux. Det skulle verkligen behövas, men det är så mycket som säger nej. Hur ska vi klara det ekonomiskt?
Det skulle innebära att jag skulle få studielån, vilket känns surt. Jag snabbräknade och kom fram till att jag skulle få ca 100.000kr i studielån och det är hur mycket som helst.
Nu är det också sämsta möjliga tiden att göra det, nu när vi ska flytta till större och våra kostnader komma öka rejält.
Då börjar jag också fundera på vad som är bäst, köpa huset eller studera? Åh jag blir så förvirrad! Jag vill verkligen ha huset, och vi har ju redan fått det. Men jag vill också studera så jag får betygen!

Drömmen skulle vara att Robin hade så pass bra betalt att jag kunde studera utan att behöva ta studielån och att vi ändå skulle klara oss utmärkt. Tyvärr är det inte så.

Hur ska jag göra? Kommer jag att klara det? Hur kommer det bli med Elina?

Skit att jag inte tagit tag i det här tidigare!

Kommentarer
Postat av: Christine

Du kan ju läsa bara matte b med mig.. ;) Det får du inga stdieskulder av... =P

Nej, förstår att det är skitsvårt gumman. Jag är ju själv i samma val och kval. Men ja stannar nu ett halvår till och sparar ihop pengar å börjar flygga till våren tror jag... gulp Kanske aldrig kommer bli av... skratt

2008-07-24 @ 09:50:00
Postat av: Mikaela

Hm....vet att man ju kan få bostadsbidrag och en massa sånt. Fast jag vet inte hur det funkar eftersom Robin jobbar.

Kolla upp om det kanske kan finnas något bidrag du kan få för något linda....

2008-07-24 @ 23:28:32
Postat av: Katta

Vet hur du känner dig. Jag velar fortfarande, men ändå så har jag bestämt mig...

2008-07-26 @ 22:22:30
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Isabel

Studiebidrag är ju något som nästan alla måste ta idag... Man får bita i det sura äpplet.

Jobba extra och allt sånt...

men det är jävligt hårt....

2008-07-28 @ 08:47:27
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0