Gott nytt år

Nyårsafton var härlig. Iallafall om man jämför med förra året, som var en katastrof.

Det började med att Katta kom hem till mig och skulle ordna potatisgratängen. Hon hade lite panik, hon var inte färdig sminkad och folket skulle snart komma.
Iallafall så hade jag förberett allt jag skulle göra så jag kände mig ganska lugn.
Till förrätt hade jag ordnat toast med skinkröra, Pettsson äter inte skaldjur så det blev skinka istället.
Varmrätten bestod av potatisgratäng med helstekt fläskytterfilé med dragonsås och bearnesås.
Sen så åt vi glass med maränger, grädde, banan och kolasås till efterrätt. Allt var supergott och alla verkade nöjda.
De som åt var jag, Robin, Elina, Katta, Christine och Pettsson.

Sen var det meningen att Johan, Nina, Julia och Ante skulle komma över men tyvärr så började Johan må illa så det blev inte så.
Istället så åkte vi och hämtade Ante i bro och åkte ut till skokloster till min syster Marie som hade fest. det brukar alltid vara jätteroligt där. Men jag kan inte påstå att det var så kul där just då.

Iallafall så satt vi i vardagsrummet och pratade, spelade lite och bara umgicks.

Vid 12 slaget gick vi alla ut och skulle se på fyrverkerierna. tyvärr så var all skog ivägen så vi såg inte så mycket.
Sen gick vi alla in och åt smörgåstårta som Tomas hade gjort. Den var verkligen jättegod!

Sen började klockan bli mycket och vi åkte hemåt. Alla gick åt sitt håll förutom Ante som följde med oss hem.

Det var så otroligt skönt att ta av mig klänningen, tvätta bort allt smink och ta på sig mjukiskläder! Så underbart!

Killarna gjorde iordning chips och dipp och jag smaskade på vinddruvor och så satte vi på en film. Men jag förstod ingenting för att jag pratade så mycket.
Vid 4 gav jag upp och gick och la mig. Tyvärr så vaknade Elina när jag satte på henne pyjamasen och bytte blöja så hon hade ju ingen lust alls att sova medans jag var så trött. Så det blev inte alls mycket sömn den natten. Vilket resulterade i att jag var helt förstörd dagen efter. Så trött har jag inte varit på länge.
Vid 7 tiden på kvällen var jag så trött att jag bara ville gråta. Så Robin tog Elina och jag kröp ner i sängen och sov. Efter en timme väckte Robin mig och sa att maten var klar. Då hade han fixat iordning tacos och allt var framdukat.
Han är så himla underbar min gubbe. Var så skönt att slippa göra allt och bara bli lite bortskämd.

Nyårafton var iallafall underbar för mig. Ingen av oss blev fulla och odrägliga och sällskapet var mycket trevligt.
Synd bara att Scamp har blivit skotträdd, varför har jag ingen aning om.

Nu är det 2008 och ett helt nytt år.
2007 var himla omtumlande och förändrade mitt liv totalt. Jag är absolut inte samma person som jag var 2006. Inte ens i närheten. Jag är så lycklig just nu och jag vet att 2008 kommer bli ännu bättre!
Att det kan hända så mycket på bara ett år. Och inte bara små saker utan många stora saker som betyder så himla mycket.
Bäst av allt är absolut att jag fick min dotter. Det absolut största och bästa som någonsin har hänt mig. Jag sitter och försöker skriva hur det känns men det går inte. Det är för stort, för mycket känslor. Det är nästan så jag får tårar i ögonen när jag ska försöka beskriva.

Det tråkiga är att jag har mist vänner. Eller jag vet faktiskt inte om jag har gjort det, på sätt och vis kanske. De hör inte av sig längre på samma sätt. Men det kanske är förstårligt? Jag tycker iallafall att det är tråkigt. För även om man kanske inte kan umgås på samma sätt som man gjorde förut så kan man faktiskt fortfarande träffas och umgås, snacka lite skit.
Men de vänner jag har kvar på exakt samma sätt som förut vet jag iallafall är äkta! De finns verkligen där för mig och jag uppskattar dom så otroligt mycket. De betyder så mycket för mig. Och även om jag inte hör av mig lika mycket som förut (det är ganska svårt att finna tiden ibland) så finns ni iallafall i mina tankar.

Apropå någonting helt annat så höll jag och mamma på att köra på ett lodjur igår när vi körde hem från Maggans land. Jag hann tyvärr inte se det för jag satt bak och blundade (eller jo jag hann se något som sprang in i skogen) Men ganska coolt att se ett lodjur. Det finns tydligen ganska gott om dom häromkring men man ser dom aldrig.

2008 - ett år fullt med möjligheter

Jag tänker inte avsluta det här inlägget med någon punkt. För detta är inte slutet, detta är början på något helt nytt

Välkomstdrinkarna. Min alkoholfria står längst till höger med en helt annan färg ;)
image15

Förrätterna är äntligen på plats
image16

Christine och Pettsson
image18

Det är inte alla som får nappen serverad på silverfat :D
image19

Nyårsfin
image20

Skönheten Katta
image21

Hela gänget posar
image22

Christine och Ante
image23

Jag posar lite fint
image24

Robin, Elina och monster Scamp nere i hörnet. De finaste jag har
image25

Lilla Divan
image26

Christine, jag, syster Kicki och Elina
image27

Katta och Christine
image28

Stresskort
image29

Jag och min dotter
image30

Katta fick ordning på sminket och blev superfin!
image31

Hela flummiga familjen
image32

Chrisine och Pettsson fin som få
image33


Kommentarer
Postat av: Isabel

Vilka fina bilder...
Du ser himla fräsh ut och bilden på dig och Elina är ju sååå söt.
Familjebilden oxå..hehe
Gott Nytt år.... Kram

2008-01-02 @ 15:54:49
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: christina

Vad fin du var!!

2008-01-02 @ 16:01:04
Postat av: Maria

vilka otroligt fina bilder!!

2008-01-02 @ 16:37:02
Postat av: Katta

Vad söt du är gumman! Jag kännde mig inte så fin...
Love You Darling! Finns ALLTID här för dig och det vet du :)

2008-01-02 @ 21:25:14
URL: http://kaattaaa.blogg.se
Postat av: Mikaela

Vad fina bilder det var! :D

2008-01-02 @ 21:27:11
Postat av: rickard

Riktigt snygga är ni

2008-01-04 @ 13:20:08
Postat av: Christina

UPPDATERA bloggen...=)

Kanske inte ska säga något förens jag också har gjort det. Var ju ett tag sen nu jag också skrev. När kommer du och hälsar på då? Januari är SNART slut...=)

Puss och kram

2008-01-10 @ 06:56:44
URL: http://plaahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0