Sex som småbarnsförälder?

Det finns nackdelar med att ha barn. Jag tycker att det nästan bara skrivs om hur pluttenuttigt och sockersött allting med barn är medans verkligheten är långt ifrån sån.
En stor nackdel med att ha barn är att ens sexliv drabbas. Man kan inte ha sex när man själv vill, vart man vill, eller hur länge man vill heller för den delen. Ibland känns det som om man måste planera in en tid för att sexa i det redan fullspäckade schemat för att komma till skott, och hur romantiskt är det egentligen?

Elina är vaken hela dagarna och då är det ganska svårt för oss att ha sex. Det är inte precis så att man kan lämna henne på nedervåningen för att smyga upp och gosa med mannen, eller ja en snabbis kanske men hur kul är det?
(snabbisar i all ära men ibland vill man ha mer)
Sen somnar hon vid 9 på kvällen, sover en halvtimme sen vaknar hon och skriker tills jag kommer och lägger mig bredvid henne. Så håller det på tills jag också går och lägger mig för natten. Då är det ganska svårt att hinna ha sex.
En snabbis funkar ju absolut, men jag menar att ha sex på riktigt, med långt förspel och med efterspel.

Sen vaknar hon på morgonen och då är det omöjligt att försöka ha morgonsex. Det är föresten någonting som jag verkligen saknar. Att vakna på morgonen brevid den man älskar och starta dagen på ett riktigt trevligt sätt.

Att få ligga och dra sig hela morgonen, ligga och kramas och bara vara nära. Det existerar inte nu för tiden.
Nu är det full rulle direkt på morgonen med en massa lek och skratt istället.


Men efter att vi fått barn så är vi mycket duktigare på att utnyttja de tillfällen som ges och kanske uppskattar man de mer nu? När man väl får en stund för oss själva så är det underbart, jag önskar bara att det var lite oftare.

Jag förstår inte de småbarnföräldrarna som säger att de har sex 5-6 dagar i veckan? Hur hinner de egentligen? Och hur orkar de? Kanske har de små snälla barn som somnar klockan 7 på kvällen utan krusiduller, sover i sina egna sängar och vaknar inte förens kl 7 på morgonen därpå?
 
Jag funderade på om jag verkligen skulle skriva det här inlägget men jag kom fram till att många småbarnsföräldrar känner nog igen sig och att det är ju naturligt att det blir så när man får barn, men man kan ju få klaga lite ;)


 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hehe, linda du är för härlig som faktiskt valde att skriva om det. Det finns så mycket saker som är tabu och som man väljer att inte prata om eller skriva om. Tänk om vi alla bara gick och teg...då skulle man ju aldrig kunna dela eventuella lösningar på det eventuella problemet tex.



Sen fick ditt inlägg mig att tänka tillbaka på när vi gick i 7an...du hade skrivit en fin novell som du ville att alla skulle läsa ler. Inlägget fick mig verkligen att få en resa tillbaka i tiden... =P

2008-12-02 @ 17:12:51
Postat av: Sara

Fan även om man inte har barn har man inte tid med sex 5-6 dagar i veckan

2008-12-03 @ 18:20:17
Postat av: JULIA

hahaha ja det har jag inte tänkt på.. fan va jobbigt! man har helt enkelt gjort sitt ;D haha. Snabbisar for the win ^^

2008-12-03 @ 18:26:28
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, Mackan somnar senast åtta och sover i tolv timmar.... Sex 5-6 gånger i veckan har verkligen inte varit ett problem med det barnet... Fast nu ska vi ju flytta isär så vi kanske lessnade snabbare istället Haha

2008-12-03 @ 22:56:25
URL: http://porrfrugans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0