Aj aj aj mina fötter

Första dagen som jag jobbar på ungefär 1.5år och jag har så ont i benen och fötterna! Jag har stått och gått oavbrutet i 10.5 timmaroch det märks verkligen att jag inte är van. Usch vad mina fötter värker :(
Jag fick stänga kallskänken och köket, så jag hoppas att jag inte har glömt något viktigt.
Men det var kul, jäkligt kul måste jag säga. Och allt kom tillbaka på en gång, även om de har ändrat en del.
Sen är det kul att de tycker att jag är så duktig. Jag hann bara jobba i 1 timme så kom biträdande restaurangchefen fram till mig och frågade om jag pluggade heltid, när jag svarade ja så svor hon. Jag frågade givetvis varför och då sa hon: Så synd, för vi skulle verkligen behöva någon som dig här. Du är riktigt duktig.
Det kändes bra och höra, riktigt bra. Så hon gav mig mer tider och sa att jag fick jobba så mycket jag ville och kunde.

Innan jobbet så var vi och besökte Elinas dagis som hon ska börja på i Januari. Det kändes jättebra och fröknarna var jättetrevliga. Elina tyckte att det var spännande med alla barnen och alla leksakerna.
Jag tror att det där kommer bli jättebra! 15 barn kommer gå på hennes avdelning och de är 3.5 fröknen på de barnen.
Det känns bra att hon inte ska gå på en avdelning med en massa barn, det vill jag inte!

Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid min älskade bebis och mysa lite. Är helt slut! Måste passa på och mysa lite extra med Elina för jag kommer knappt få se henne i helgen.
Först imorgon går jag i skolan. Sen får jag vara med henne i ett par timmar. Sen ska hon sova hos mormor eftersom vi ska gå på bio på kvällen. Sen lördag och söndag jobbar jag mellan 12 och 22.30 Så jag kommer inte få vara med henne mycket alls.

Varför kunde man inte vara ekonomisk oberoende?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Lägg dig i ett varmt bad när du har sådär ont linda. Det är verkligen världens bästa kur för slitna och ömma fötter och ben. Underbart jag lovar!

2008-12-12 @ 15:39:00
Postat av: Maria

va bra att det känns bra med dagiset, träffade ni på Noel?

2008-12-12 @ 18:20:24
Postat av: Maria

Nu är jag nyfiken på hur filmen var?! update tack!! och du mera bilder på håret... eller så kan du ta och komma hit och visa upp dig. pussen

2008-12-15 @ 17:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0