Home alone

Idag åker Robin på kryssning med hans kompisar. Så jag och Elina är ensamma hemma.
Känns tomt och tråkigt att vara själv hemma. Elina är dessutom fortfarande sjuk och pipig. Var iallafall hos doktorn idag med henne och fick hostmedicin. Hon hostar så mycket och vaknar hela nätterna. Jättejobbigt är det. Tycker så synd om min lilla plutt.
Jag sitter framför datan, Elina ligger i babygymmet och Robin är på kryssning. Undrar vem som har roligast ;)

Idag har jag bjudit mor min på middag. Kycklingsallad blev det, och det var jättegott! Hon skulle egentligen ha färgat håret på mig också men vi glömde bort det. Måste fixa det imorgon! Tessan har lovat att komma och hjälpa mig med det. Sen så ska jag, mamma och Elina åka till märsta imorgon. Så man har ju någonting planerat iallafall.

Elina har föresten rullat från rygg till mage för första gången nu också. Så nu rullar hon runt och har sig som en liten ål. Rullat från mage till rygg har hon ju gjort sen hon var en och en halv månad ungefär. Men nu kan hon från båda =D Hon lär sig nått nytt hela tiden. Hon kan nästan sitta själv nu också, det är inte långt kvar.

Snart är det nyårsafton. Den mest ångestladdande högtiden av dom alla. Jag har aldrig riktigt gillat nyår och jag kommer förmodligen aldrig att gilla den heller. Allt måste vara sådär perfekt och speciellt.
Jag har iallafall köpt en klänning nu. Ska bara åka och köpa en till Elina också så är allt sånt klart iallafall.
Allt är inte riktigt bestämt ännu så vi får se vilka och vart vi ska vara. Det är iallafall Elinas första nyår så det kommer bli mysigt. Jag hoppas bara att hon hinner bli helt frisk tills dess.

Nej nu ska jag ta och ringa Christine och prata en massa skit. Sen så ska jag klä på Elina och gå på kvällspromenad. Scamp måste ju få gå ut och röra på tassarna.




Kommentarer
Postat av: Katta

Du ska ju shoppa Nyårsmaten med mig imorgon!!

2007-12-28 @ 23:01:10
URL: http://kaattaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0