En bra dag!

Åh idag vaknade jag till en blå himmel istället för en genomgrå, och oj vilken skillnad det gör för humöret :D 
 
Jag började dagen med att ligga i badet i en timme och äta frukost, kladdkaka med glass - hela kostcirkeln med andra ord :P Så himla skönt att ligga där i ett varmt bad och lyssna på förlossningspodden, den allra bästa starten för en tung gravidkropp.
 
Lyx på hög nivå!
 
Sen var det dags för ytterligare ett besök hos barnmorskan nu när jag har kommit till vecka 37. Allting såg bra ut som vanligt, lite högre blodtryck än tidigare men inget alarmerande på något sätt. Magen hade tack och lov vuxit lite också så jag slipper åka iväg på ytterligare ett tillväxtultraljud. Bebisens hjärtljud låg lite högre än vanligt, men hon var nog vaken så det var antagligen därför. Och viktuppgången är 9kg än så länge.
 
Tänk att det nu är mindre än 4 veckor kvar tills att hon är beräknad! 4 veckor är ju egentligen ingenting! Men såhär i slutet av graviditeten känns det ändå som en hel evighet!

För OJ vad jag är redo att föda nu och slippa vara gravid. Tänk vilken lyx att kunna andas ordentligt eller kunna böja mig ner utan att ryggen går av... ahh det kommer bli härliga tider :P Just nu tar bebisen upp hela utrymmet där inne så när jag sitter så känns det ibland som om jag inte kan andas, så det är allra bekvämast för mig att ligga ner för jag kan inte stå och gå så mycket heller pga ryggen... Aja några veckor till sen slipper jag det här, och jag kommer dessutom få världens finaste belöning. 
 
Nu är ju ett av delmålen förbi, julen! Nästa delmål är nyårsafton och det nya året - väldigt viktigt att inte föda nu i december ;) Sen är sista delmålen Emilias födelsedag den 14onde och efter det så är hon mer än välkommen :D Snart snart snart!
 
Vecka 37 och jag praktiskt taget bor i den här onepicen! Så mjuk och den spänner inte åt någonstans - I love it!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0