Bucket list

Tänkte försöka skriva ner en Bucket list på länder jag vill resa till, samt platser jag vill uppleva! Jag kommer definitvt inte på allt just nu men tanken är att denna ska fyllas på efterhand jag kommer på fler platser.
Helst av allt skulle jag vilja åka runt överallt och uppleva precis allt! Möta intressanta människor, se storslagen natur och lära mig om allt djurliv. Vinner jag på lotto så kommer Sverige knappt se av mig :P
 
Här kommer listan iallafall!
 
Beöka Filipinerna och få uppleve paradisstränderna! Skulle också vilja besöka ett barnhem där.
 
Simma med vilda delfiner. Jag har simmat med delfiner i fångenskap, men eftersom det har kommit ut hur hemskt det är att göra det så vill jag gärna simma med delfiner i det vilda istället!
 
Dyka med vithajar! Jag är livrädd för hajar, men det är en stor dröm för mig! Självklart i en bur :P
 
Roadtrip i USA! Det står högt upp på min lista!
 
Dubai! Få kolla in alla häftiga byggnader!
 
Grand Canyon, USA. Skulle vara häftigt att flyga en helikoptertur där över!
 
Få uppleva Australien! Där finns det så mycket jag vill se och göra!
 
Nya Zeeland! Naturen där är verkligen storslagen! Och tänk att få se där de spelade in Sagan om ringen!
 
Få gå på kinesiska muren!
 
Bergsvandra och få se bergsgorillor! Wow vilken upplevelse!
 
Paris, äta croissant och se på Eiffeltornet!
 
Safari i afrika! Få se the big five och uppleva naturen!
 
Island! Få bada i heta källor och rida islandshäst!
 
Amazonas regnskog! Läskigt men även lockande!
 
Åka till Jamaica! Reegae och härliga människor!
 
Indien! Jag följer Apan satt i granen på Instagram och hennes resa till Indien har fått mig att vilja åka dit!
 
New York, The Big Apple! Ett måste känner jag!
 
 
Nej nu får det räcka för den här gången! Som sagt så kommer den här listan fyllas på allteftersom jag kommer på nya platser och länder jag vill besöka, men det är iallafall en början :D
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0