Julstök i mitt hjärta

Nu håller jag på med de sista julstöket, för snart är det julafton :D

Idag ska jag handla mer julpapper så att jag och Robin kan slå in dom sista julklapparna. Angående julklappar så är jag och Robin lite oense där. Jag tycker att man tar fram alla julklapparna och lägger dom under julgranen på natten innan julafton så att barnen ser det när dom vaknar. Det magiska med julafton liksom :P Robin däremot vill att vi ska lägga fram dom redan nu så att barnen får klämma och känna på dom fram till julafton. 
 
Nu blir det så att vi lägger dit dom natten innan, då vi alltid har gjort så och det har blivit en tradition i vår familj. Och traditioner är någonting jag verkligen älskar! Om något så önskar jag att vi hade fler traditioner! Såna där löjliga saker som man bara måste göra då det är tradition och det känns sådär mjukt, välbekant och härligt i hjärtat. Trygga saker som man kan överföra till barnen.
 
Om jag ser tillbaka på min egna barndom så kan jag inte komma ihåg att vi hade några traditioner alls. Nu är det mycket möjligt att vi hade det, bara det att minne som vanligt är sämst. Men jag tror inte att vi gjorde någonting speciellt? Ingenting som jag har överfört till mina barn iallafall. 
 
Nu har vi iallafall delat upp vilka som ska göra vad av all julmat. Vi ska ju fira ute hos Marie, men vi delar alltid upp julmaten så att det inte ligger på en person. I år ska jag fixa:
Egengjord sill
Rulla köttbullar
Renlår
Älgstek
Rådjurstek
Kantarellsås
Laxsås
 
Så hela fredagen kommer jag nog att spendera i köket :D
Dessutom ska jag på torsdagen ta bilen och åka hela vägen till Landskrona då min kirurg ska tömma min mage. Alltså vet ni hur lite jag ser fram emot det? För det första är det inte så himla roligt att behöva köra 124mil alldeles själv. 62mil dit och sen 62mil hem :S Sen så är behandlingen inte en trevlig upplevelse! Men sen får vi hoppas på att det blir bra och att min svullnad går ner :P Elina ska förmodligen följa med mig på resan också, hon säger att hon vill det och det kan faktiskt bli himla mysigt med en hel dag med bara henne - visserligen i en bil men vi har pratat om att vi ska lyssna på poddar och bara ha det mysigt :)
 
På onsdag går ungarna på jullov också, bara det är en liten stress i sig tycker jag. Jag vill gärna hitta på saker med barnen och spendera kvalitetstid med dom. Men jag kommer inte på någonting speciellt, vi har pratat om simhallen och museum. Så himla tråkigt bara att Robin jobbar :( Vi får hoppas på att andra människor är lediga och vill träffa oss helt enkelt :P 
 
Lilla Pepsigris känner ingen julstress iallafall :P

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ni får jättegärna komma och hälsa på oss någon dag :)

Svar: Vad kul, det gör vi gärna någon dag :D
lindaha.blogg.se

2016-12-19 @ 21:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0