Dagis

Jag sökte för en tid sen jobb som vikarie på dagis då jag tycker att jag har alldeles för mycket tid hemma utan att göra någonting vettigt. Så då passar det ju mig perfekt att hoppa in som vikarie några timmar då och då.
 
Dom ringer mig när det behövs och idag fick jag hoppa in på Viby förskola. Så himla roligt att få komma hemifrån och jobba tillsammans med människor. Jag älskar mitt jobb som personlig assistent, men det är också kul att få jobba tillsammans med människor då mitt vanliga jobb är väldigt ensamt. 
 
Hur som helst så älskade de mig uppe på Viby. Dom sa att jag är otroligt bra med barnen och att jag borde utbilda mig till förskollärare då jag var så bra :) Sånt värmer verkligen mitt hjärta! Jag har alltid gillat barn, och barn brukar dras till mig. Så det här känns kanon :) Viby är också den förskola som jag gillar mest hittills!
 
Jag ska tillbaka till Viby imorgon också, sen får vi se om det blir någonting mer den här veckan. Sen vet jag inte om jag ska tacka ja till något mer jobb nästa vecka. Det är ju sista veckan innan min operation så jag funderar på att inte jobba då för att minska risken för att bli sjuk. Sen så kommer jag ju vara sjukskriven i 4-5 veckor så det blir väl inte mer jobb fören nästa år tyvärr. Känns himla tråkigt då jag bara har hållt på med det här i ett par veckor. 
 
Nu ska jag och Emilia snart åka hem till mamma, Elina är redan där då mamma hämtade henne i skolan idag. Fredrik och Viktoria kommer också dit och så ska vi alla äta lasagne tillsammans - så himla gott!
 
Vår underbara Diva, som egentligen inte har någonting med texten att göra :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0