30år!

Ja nu har man ju vart 30år i några dagar! Hade faktiskt lite ångest över att vara i 30års åldern istället för 20års åldern, men det börjar släppa mer och mer. Man får försöka tänka på hur många bra saker man har och att det faktiskt är okej att åldras.
 
Jag har i ett par tidigare inlägg skrivit här i bloggen om olika mål som jag ville uppnå vid 30års åldern.
 
Första målet var att jag skulle ha utbildat mig till ett yrke som jag ville jobba med.
Ja det har jag ju inte uppfyllt. Jag har ett jobb som jag gillar men jag har inte utbildat mig. Där kan jag också säga att jag har ändrat mig. Jag vill inte längre utbilda mig utan jobba som jag gör nu där jag har enormt mycket fritid och all tid i världen till mina barn.
 
Andra målet var ju att jag skulle ha minst en miljon.
Det har jag uppfyllt, känns kul att ha uppfyllt det.
 
Tredje målet var att jag skulle bo i ett fint hus.
Ja vi bor ju i ett hus, men vi är inte nöjda där vi bor nu. Målet är att bygga mitt egna hus precis som jag vill ha det. Det är absolut inget fel med det vi bor i nu, men jag vill ha nyare och mer anpassat efter mig. 
 
Så jag uppfyllde alltså 1.5 mål kan man säga av 3. Känner mig helt nöjd med det faktiskt!
 
Men nu är det dags att sätta nya mål för när jag är 35år!
 
Första målet är absolut att bo i drömhuset! Helst av allt vill jag bygga mitt egna och utforma det precis så som jag vill ha det! 
 
Andra målet är att fördubbla våra tillgångar! Det är ett högt mål men jag har några idéer så det är inte helt omöjligt! Hellre för stora drömmar än för små :P Jag och Robin har iallafall bestämt att vi ska spara ihop minst 300.000kr dom närmsta 3åren, helst 500.000kr men man vill ju inte behöva snåla och leva tajt heller! 
 
3dje målet är att vi alla ska bli mer fysiskt aktiva! 
 
Sen om Robin får bestämma så skulle vi nog ha ett 3dje barn och gift oss vid det laget. Vi får väl se om han får med mig på det tåget eller inte :P
 
Hur som helst så trivs jag med mitt liv som 30åring och känner att jag har uppnått bra mycket saker, och viktigaste av allt är att jag mår så himla bra! Från att ha varit på botten så känner jag mig återigen stark och lycklig! 
 
Ska bli spännande att se tillbaka på det här inlägget om 5år och se om jag lyckades med mina mål!  
 
Stoltast av allt är jag såklart över mina fina barn! Det absolut bästa jag någonsin har gjort!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0