Årssammanfattning

Det här med två inlägg på samma dag börjar visst bli en ful ovana :P
Snodde den här sammanfattningen av Cissi Wallin, så jag hann faktiskt svara på den nu direkt istället för inatt. Håll till godo nu medan jag börjar med dagens middag - Laxpasta. Den sista pastan jag kommer äta på väldigt länge :S
 
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Jag åkte iväg på en långresa tillsammans med Robin för första gången utan barnen. Vi besökte både USA, närmaste bestämt Miami och Orlando. Samt att vi åkte på en Caribbean Cruise till Bahamas. 
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Ja absolut! Jag har satsat stort på mitt mående och att få mig själv att må bättre. Jag har rensat upp, gått vidare och avslutat sånt som varit stora energitjuvar! Jag har också övergått till att äta mestadels ekologiskt och är mycket mer medveten om vad man ska äta för att boosta kroppen!
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Några stycken bekantskaper fick barn, men den som jag står närmast är Johanna som fick lilla Melwin.
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
3 November när jag opererades, det var verkligen stort för mig!
 
Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov har jag klarat mig från det. Döden skrämmer mig något otroligt så jag hoppas på att jag slipper uppleva någonting med den på bra länge!
 
Vilka länder besökte du?
USA, Bahamas och Turkiet.
 
 
Bästa köpet?
Om man bortser från mina operationer så är nog den nya bilen det bästa köpet det här året. Så himla skönt att ha 2 helt nya bilar med alla garantier som det innebär. Passar oss utmärkt som har noll koll på att meka bil och liknande. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina barn gör mig alltid riktigt glad och stolt (och fullkomligt galen ibland) Annars när jag kan göra någonting som jag tror är helt omöjligt. Som när jag var med på Elinas gymnastik, trodde inte att jag skulle klara av någonting och blev överlycklig när jag faktiskt gjorde det. Eller när min läkare sa att jag i stort sett var friskförklarad, det gjorde mig väldigt lycklig.
 
 
Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?
Mer umgänge! Jag är såklart glad och tacksam över dom jag har, men jag känner ett behov av att kompletera mitt umgänge. 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat! Samt vågat mer, jag har en ovana att fega ur ibland. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Skrikit på barnen? Usch jag får alltid så dåligt samvete över det, men ibland brister det.
 
Favoritprogram på TV?
Jag kollar inte så mycket på tv faktiskt, men Svenska Hollywood fruar brukar alltid jag kolla på tillsammans med Elina så jag får väl säga det. Eller dokumentärer, det tycker jag om!
 
Bästa boken du läste i år?
Alltså jag älskar att läsa! Men efter min sjukdom så får jag ångest över det. Det var ju när jag låg och läste på jobbet som jag först började märka av att någonting var fel. Men jag ska jobba bort det så att jag kan läsa en massa intressanta böcker igen!
 
Största musikaliska upptäckten?
Ingenting faktiskt, lyssnar på det som spelas typ.
 
Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Nu har jag inget jobb där man kan ha några framgångar att prata om. Så ingenting egentligen.
 
Största misstaget?
Oj jag vet inte alls, jag har nog inte gjort något större misstag det här året - man har lärt sig av dom tidigare :P
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Helt klart gladare! Herregud om man jämför hur jag mådde för några år sen och nu så är det milsvid skillnad. Jag är så glad och lycklig över hur mitt liv ser ut. Har världens bästa partner, bra ekonomi, fina ungar, bra jobb och dom bästa vännerna. Det bästa året på länge faktiskt :)
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
 Okej det här året har varit mycket, men det har tyvärr inte varit sparsamt. Vi har spenderat mycket pengar, helt klart dyrast var bilen men pengarna som vi har lagt ner på resor och mina operationer är nästan lika mycket. Året som kommer nu måste vi satsa mer på att spara ihop en rejäl buffert igen.
 
Något du önskade dig och fick?
 Många saker, nu senast en ny dator av Robin i julklapp.
 
Något du önskade dig och inte fick?
 Att få slippa jobba helger! Det är min största önskan just nu, är otroligt less på att jobba varannan helg!
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Öhh, jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde då. Jag blev ju 30, men kommer inte på att jag gjorde något särskilt? Men herregud tänk att jag redan är 30!
 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade vunnit storvinsten på lotto :D Haha nä men det hade inte vart helt fel faktiskt, att vara ekonomiskt oberoende vore inte helt fel!
 
Vem saknade du?
Ingen speciell, dom jag saknar försöker jag att träffa helt enkelt :)
 
De bästa nya människorna du träffade?
Natalie på jobbet! Annars har jag inte träffat några nya människor, som sagt det måste jag bli bättre på nästa år!
 
Mest stolt över?
Att jag har uppfostrat så fina barn!
Hur bra det går för Elina i skolan, Emilias fina empati och omsorg för djur och andra, deras kärlek för varandra. Hur dom så starkt vet hur man ska behandla andra människor och deras medmänsklighet.
 
 
Högsta önskan just nu?
Att allt elände som händer jorden runt ska få ett slut så att alla stackars människor inte behöver lämna sina liv och fly för att överleva.
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
För det första ska jag börja träna på sats här i Bålsta. Både gruppträning och så träffa en pt för att lägga upp en personlig träning. Annars kommer jag att fortsätta på den här resan som jag redan har påbörjat för att må bättre.
 
 
Nu ser jag fram emot ett nytt år! Jag hoppas på att det kommer bli minst lika bra och lyckat som 2015 :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0