Florida del 1 - Orlando

Själva flyget ner till Orlando gick relativt smärtfritt, jag menar att hur skönt är det egentligen att flyga? Men vi hade iallafall bokat extra benutrymme och det var faktiskt mycket värt! När vi väl landade i Orlando så mådde jag bra! Vi var båda förväntansfulla och allting kändes spännande!
 
Efter landningen var det en extremt lång kö för säkerhetskontrollen och där började jag må dåligt. Först mådde jag bara lite illa, men till slut blev jag helt kallsvettig, mådde skit och höll på att både spy rakt ut och svimma. Jag lyckades hålla inne allting och satte mig på golvet i kön istället. Robin berättade att jag plötsligt var helt grön i ansiktet. Sådär satt jag och kröp fram i hela kön tills vi äntligen kom ut!
 
Vi tåg en taxi till hotellet och gick sen iväg för att handla dricka. Jag mådde fortfarande skit och påvägen hem spydde jag tillochmed. Då kändes allting allt annat än roligt måste jag säga. Jag antar att jag fick en reaktion av tryckskillnaden - kanske hänger ihop med mitt övertryck i huvudet. Men där och då var jag rädd för att jag skulle behöva åka in till sjukhuset för behandling och att hela semestern skulle vara förstörd. 
Men när jag sen vaknade dagen efter så mådde jag hur bra som helst och semestern kunde börja på riktigt!
 
Första dagen åkte vi iväg till Sea World och gick runt där hela dagen. Det har alltid vart en dröm sen jag var liten att åka dit, men nu i efterhand så är det besöket det ända som jag ångrar med hela semestern. Det kändes inte alls bra att vara där och jag tyckte synd om djuren. 
 
Första frukosten - fruit loops!
 
Delfinshowen

Späckhuggarshowen
 
Det var iallafall väldigt vacker i parken med mycket blommor och växter
 
Orlando i sig var väldigt coolt! Det fanns saker att se överallt, som det här uppochned vända huset.
 
 Dagen efter så åkte vi till Universal Studios och det var hur häftigt som helst! Det fanns så otroligt mycket att se och upptäcka! Stället är uppdelat i 2 olika parker, universal studios och universals islands of aventure. Vi köpte biljetter så att vi kunde röra oss mellan båda parkerna som vi själva ville.
 
Första dagen var vi på Universal Studios och vi båda tyckte att det var grymt! Överallt, och nu menar jag verkligen överallt fanns det saker att se och göra! 3d-åken var grymma! Jag hade aldrig kunnat tro att det var så bra gjort som det faktiskt var! Andra dagen åkte vi till den andra parken, islands of aventure.
den sista dagen vi hade i Orlando hade vi tänkt gå omkring och göra annat. Men eftersom vi fick 3 dagars entre åkte vi till universal Studios igen och gick igenom våra favoriter och avslutade sen kvällen med bio. 

Jag rekommenderar alla att åka till Universal Studios! Vi kommer helt klart att åka tillbaka när barnen är äldre!
 
Universal Studios!
 
 
 
 
Vårt första 3d åk!
 
De hade ett jättestort Harry Potter land också där det såg ut precis som i filmerna. Nu är inte jag något fan av Harry Potter filmerna men det var ändå riktigt häftigt att se. Allting är så välgjort och så långt ifrån svenskt man kan komma!
 
Drake som sprutade eld!
 
Kösystemet var också riktigt imponerande. Nu hade vi tur för att köerna var inte alls farliga. Men alla köerna var inbyggda och även där fanns det massor att se och göra. Här ser vi kön till att åka transformers. Det var liksom som en upplevelse i sig att stå i kön.
 
Så vackert på kvällen!
 
Eftersom vi kunde åka park to park så fick vi ta Hogwarts express tåget mellan parkerna. Det var också en cool upplevelse då det självklart var underhållning på tågresan som bara tog några minuter.
 
I den andra parken så fanns det ytterligare en harry potter värld som var lika imponerande den!
 
Här är kön till ett av åken i Harry Potter. Så sjukt imponerande att det här bara är kön!
 
Jurassic park!


Här var det verkligen vackert med underbar natur! 
 
 
 
Superhjälte avdelningen. Robin gillar inte att åka bergochdalbanor så jag fick åka alla dom ensam, och dom var så häftiga!
 
 
 
Skräckfilmshow, sjukt rolig och överraskande. All personal var extremt bra måste jag säga, körde 100% i sina roller och var hjälpsamma och trevliga!
 
På bion kunde man köpa korv, friterad kyckling, pizza och annat och äta framför filmen - sjukt!
 
Och ja, maten i USA är fruktansvärt onyttig! Här äter vi frukost/lunch
 
Vi hade några oförglömliga dagar i Orlando och vi båda blev sjukt nöjda och vill åka tillbaka i framtiden!
Bilderna blev tyvärr inte så bra, och jag kom inte ihåg att ta kort hela tiden så det var mycket mycket bättre än vad bilderna visar!
 
Nästa inlägg blir om när vi åker vidare till Miami!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0