Längtar efter julen

Åh vad jag längtar efter julen just nu. Jag sitter och surfar efter en massa recept och får inspiration.
Det här ska bli en underbar jul, med en massa hemlagad god mat, bröd och snask.

Jag ser framför mig hur jag ska dekorera bardelen med granris, apelsiner, små bockar och massa ljus. Och mitt i allt ska små skålar stå framdukade med den allra godaste maten. Små fina lappar ska stå framför varje skål och avslöja dess innehåll.

Sen en stor fin glittrig gran som är alldeles omgiven av en massa julklappar.

Och ett stort dessertbord fullt av en massa olika saker, allt ska självklart vara hemmagjord och smaka himelskt.
Ute står backar fulla med julmust så det är bara att gå ut och hämta när den förra är uppdrucken.

Sen så ska tomten komma gående från baksidan med den stora tomtesäcken över ryggen och bärandes på en lykta, så att alla barnen kan stå i fönstret och se honom komma. 

Sen få sitta ihopkrupen i soffan med människor man bryr sig om och bara prata, skratta och njuta av julen. Allas magar är fulla av god mat och det spelas julmusik i bakgrunden.

Åh vad jag vill!

Men så kommer man ju till problemen... Hur sjutton ska jag hinna laga all mat själv? Allt julgodis kan man ju göra i förväg, men maten och brödet ska ju vara nygjort. 
Och all dekorering jag ser framför mig skulle nog kosta mig en mindre förmögenhet att förverkliga :P

Jag skulle vilja bjuda hem en massa goa vänner och göra julgodis tillsammans. Dricka julmust och glögg, lyssna på julmusik tillsammans. De skulle vara bra mysigt. Kanske ha en tävling i vem som kan göra finast pepparkakshus?

Den här julen ska bli underbar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0