Ett litet monsterbarn

Jag funderar på om Elina håller på att förvandlas till ett litet monster. Så får hon inte får som hon vill så skriker, slåss och gråter hon. Det kan vara både små och stora saker som utlöser hennes små utbrott.
Som alldeles nyss stod hon och dunkade en leksak på fatet som står på bordet i vardagsrummet. Jag säger åt henne att sluta med det och tar ifrån henne leksaken.
Då går hon först fram och slår min data. Jag säger AJAJ!
Då går hon och slår mig på benet. Jag säger AJAJ
Då slår hon i bordet istället :/

Hon har så mycket humör i den där lilla kroppen. Jag kan ta ett till exempel.
Det här var när hon var sjuk och ville ha mjölk i sin pipmugg. Hon fick lite mjölk som hon snabbt drack upp, då fyllde vi på lite mer. Det försvann in i magen det också så vi fyllde på en 3:dje gång.
Efter att hon druckit upp det ville hon ha ännu mer. Men då sa vi att nu räcker det med mjölk.
Då blir hon helt galen och slänger iväg pipmuggen med en smäll i golvet, gallskriker så hon blir alldeles röd i ansiktet och så slog hon sig själv i huvudet?

Min lilla tjej håller på att växa upp till en egen liten individ med en egen vilja och mycket frustation.
Jag kan förstå henne också, tänkt att vilja så mycket men att inte kunna uttrycka det, och så får man inte som man vill ändå. Jag skulle nog också bli galen till slut.

Jag kan bara tänka mig hur det kommer bli sen när hon kommer i trotsåldern, det kommer nog inte bli någon dans på rosor precis.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja du barn kan vara konstiga när det gäller humöret. jag själv satte mig på golvet som liten alledeles röd i ansiktet och började riva av mig håret. Virade in mitt finger i håret och drog ut stora tussar. Normalt, ja det låter ju inte så precis, men...

2008-11-22 @ 21:35:21
Postat av: Alina

jobbigt, hehe men väldigt söta bilder i headern iaf! :)

2008-11-22 @ 21:40:07
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Dilan Amin

Tjo ! <3

Hur är det med dig?



/ www.mramin.blogg.se





2008-11-22 @ 21:40:56
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Isabel

hehe..hon är troligtvis redan inne i en trotsperiod. =)

2008-11-23 @ 11:02:57
Postat av: Mikaela

Min vän du vet som har barn kör verkligen konsekvent med det där Nannytricket som visas på TV...att man får sitta på ett ställe. Tex på en stol tills man sagt förlåt. Kanske Elina är lite liten för det ännu men det funkar iaf bra för henne. Barn har en hisklig vilja... =/

2008-11-23 @ 22:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0