Valborg 2008

Igår var det då valborg, det kanske ni märkte på vädret? Det känns som om det alltid är dåligt väder på valborg, men bor man i Sverige så gör man :)
Vi åkte iallafall ut till Ante och grillade. Det kunde ha blivit hur mysigt som helst, men tyvärr var det så jäkla kallt och alla fick inte plats inne i hans lilla etta så vi fick sitta ute och frysa. Men det gick bra det också.
Jag hade lagt fläskfilé i vitlöksmarinad kvällen och till det grillade vi grönsaksspett med baconlindade champinjoner, rödlök, vitlök, paprika, tomat, zucchini, majskolv. Det blev verkligen hur gott som helst. Köttet var så mört och smakade massor, även potatissalladen var supergod.
Jag var superhungrig redan när vi kom till Ante vid 6 tiden och vi åt inte förens runt 8 men det var värt väntan ;)
De som var där var jag, Robin, Elina, Eken, Putte, Jennifer, Johan, Nina, Julia, Thea, Ante, Pettsson, och så en tjej till som jag inte kan namnet på och hennes barn.
Det var iallafall mysigt och sitta där och bara umgås. Tyvärr frös jag så jäkla mycket så vi var tvungna att åka hem vid nio, plus att Elina var supertrött vid det laget.
Det var verkligen som förra valborg då vi alla satt ute på Rhodos och käkade, kommer ni ihåg hur jäkla kallt det var? Hur mycket vi frös innan vi äntligen fick komma in.
Iallafall när vi kom hem nattade jag Elina sen träffade jag Johanna och gick ut med hundarna en snabbis och efter det gjorde jag och Robin popcorn och kollade en lite på en film. Men vid 11-12 tiden blev jag så jäkla trött så jag gick och la mig. Det var hur skönt som helst, och för första gången sen Elina kom sov jag en hel natt utan att vakna en enda gång. Så när jag gick upp vid kl 8 på morgonen var jag pigg och utvilad :D
Det ända som var lite tråkigt var att vi inte gick till någon majbrasa. Det är ju Elinas första valborg så jag hade velat visa henne majbrasan och tagit lite kort, men det får bli nästa år.

Nästa storhelg är det väl midsommar? Då kanske man ska vara hos oss där man kan vara både ute och inne ifall att det skulle bli kallt. Grilla, spela kubb o annat skoj. Jag tycker det låter som en bra idé iallafall :)

Som vanligt hade jag med mig kameran så jag slänger upp lite bilder från igår. Hoppas er valborg var toppen!

Här hämtas borden
image223

Robin, Johan och Julia spelar fotboll
image224

Lite av folket
image225

Elina lycklig i gräset
image226

Eken med flörtblick ;)
image233

Här grillas det för fullt
image227

Haha Eken överlycklig med sin stora korv med alldeles för litet korvbröd
image228


Pappa o dotter
image229

Mamma o dotter
image230

Pettsson o Elina
image231

Och som avslutning en snygg bild på Robin, som enligt honom var bäst av dom alla :D
image232

Kommentarer
Postat av: Katta

Måste säga att sista bilden, den på Robin. Det finns inga ord för att ens kunna försöka beskriva den...

2008-05-01 @ 21:39:36
URL: http://kaattaaa.blogg.se
Postat av: Ante

Jo kallt va det, som förra året som sagt.
Älskar bilden på Eken med korv i handen, ser ut som han vunnit 7 miljoner på lotto, så glad e han över den sista korven! Tack för en trevlig kväll.

2008-05-01 @ 22:17:41
URL: http://esset.mine.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0