Dopdikt

Här kommer dikten som Maria skrev till Elina för hennes dopdag


Allra käraste lilla vän
Du vackra fantastiska lilla barn
Du skrattande ängel från himmelens höjd
Äntligen har du kommit till oss, du har kommit hem.

Tio små fingrar och tio små tår
Stora kloka nyfikna ögon
Ett leende som får våra hjärtan att ta glädje skutt
Låt oss vandra vid din sida igenom alla dina år

Elina Therese Hamrin Hellberg
Född in i kärlekens famn
Linda, Robin och lilla Elina
En kärlek så ren och så sann

Tillsammans bildar ni nu ett med varandra
En familj, en kärlek och en lycka
Vårda den med ömhet tillsammans med erat lilla barn
Och glöm aldrig bort att ni är älskade av oss andra

Ett barn är det vackraste vi någonsin förmår
Ett barn är kärlekens största skapelse
Ingen kärlek kan vara mer självklar och sann
Vi ska älska dig Elina så länge vi består

Av Maria Ä

Jag älskar verkligen dikten. En dikt som är bara för Elina - det betyder så mycket.
Tack ännu en gång Maria för att du skrev den till Elina.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fick faktiskt tårar i ögonen.
Otroligt vacker dikt!!!!

2008-05-09 @ 23:00:37
Postat av: Maria

oh, Tack =)

2008-05-11 @ 20:49:42
Postat av: Christina

Självklart är jag ändå trevlig mot dom även fast att jag vet att det inte kommer bli någon vänskap. Jag suckar ju inte och vänder på klacker och går direkt. Så det hoppas jag du förstår...=)

Det har varit fullt upp konstant hos oss. Du kommer själv märka det när du själv jobbar sen. Det finns INGEN tid över alls. Man kommer hem, är helt slut och så ska mat fixas, Linus ska nattas och sen är kl 22 helt plötsligt och man själv har inte gjort något klart för natten....så det är full upp. Men jag lovar o ringa så fort det finns tid.

Allt bra med er?

Puss och kram

2008-05-12 @ 08:23:20
URL: http://plaahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0