Elinas dop

Nu är det äntligen över. Elina är döpt och jag är supernöjd över dagen. Jag tror att de flesta hade det trevligt och att de tyckte att fikat var gott. Det ända tråkiga var att jag inte hann prata med alla så mkt som jag ville. Men med 46 gäster blir de väl lätt så. Själva cermonin gick jättebra och Elina var på bra humör förutom lite gnäll nån gång då och då. Hon sparkade massor under dopklänningen och pratade så det hördes i hela kyrkan, min underbara unge :) Hon grät inte alls när hon fick vattnet på huvudet, vilket jag trodde att hon skulle göra.
Maria hade skrivit en dikt till Elina som hon läste upp. Den var verkligen fin. Hon är så himla duktig Maria, inte nog att hon skrev en superfin dikt så klarade hon av att läsa upp den inför alla med stadig och fin röst.
Jag ska lägga upp dikten här så ni får läsa den så fort jag har fått den.

Efter att alla hade gått stannade Carro, Katta, Christine och Maria kvar och hjälpte till med städningen. Verkligen supersnällt gjort. Utan dom skulle vi ha fått vara kvar där länge och städa men nu gick det på ett litet kick. Mina underbara vänner.

Tessan hade som uppdrag av mig att ta en massa kort men som vanligt med min kamera så blev de flesta bilderna oskarpa och suddiga. Det känns ju mindre skoj att ha köpt en dyr kamera så tar den inte ens bra kort.


Lägger upp lite bilder som blev lite bra iallafall

Kalmar kyrka
image196

Står utanför kyrkan och är nervösa
image197

Jag Robin Elina och prästen
image198

image199

Här får hon vatten på huvudet
image200

Maria som läser upp dikten och gudföräldrarna Kicki och Curre i bakgrunden
image201

Dukningen
image202

Jag och Tessan hade vikt små skjortservetter dagen till ära. Sen hade jag skrivit ut bilder på Elinas uppväxt och lagt på duken så de skulle bli mer personligt.
image203

Fikat. Tack kära mamma för all hjälp!
image204

Elina och hennes blivande man Linus, Jonte & Christinas son
image205

Lite av vimmlet
image206

Carran och Maria hjälper till o städa <3
image207

Och så lite bilder på hennes fina presenter
Hon fick pengar, presentkort  och kläder också men allt annat finns på bild

Det här fina handgjorde ljuset fick hon av Carro. Special gjort för Elina - superfint!
image208

En speldosa av hennes farfar, fastrar och farbror
image209

En massa smycken fick hon såklart också
image210

Ett par jättetuffa Nike skor av Christine och ett par jättesöta skor av Johan, Nina, Julia och Thea
image211

Och en skyddsängel och en "min första tand ask"
image212

Och så en jättesöt handdocka med spöket laban fick hon efteråt av en av min mammas vänner
image213

Jag vill tacka alla ännu en gång för att ni kom och hjälpte till att göra den här dagen speciell. Tack för all hjälp och för alla superfina presenter.


Kommentarer
Postat av: Linda N

hej!!!
vad fint ni hade gjort under dopet...va kul att allt gick bra....vi syns idag!! kram

2008-04-22 @ 10:08:59
URL: http://www.lindiz193.blogg.se
Postat av: Maria

Dikten finns redo för dig när du vill , håller bara på att fixar med den lite till "tavlan" men du vill ha texten bara va ? asså resten får du ju sen som en suprise =)! Och du det var en ära att få skriva en dikt ... kännde mig enormt hedrad som fick uppgiften så det gjorde jag med glädje.

2008-04-22 @ 11:00:01
Postat av: Isabel

åh. vad fint det såg ut.
Ni är så söta lilla fmailjen =)

2008-04-22 @ 23:38:02
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: Mikaela

Gud vad fina bilder Linda. Bilden på dig,Elina och Robin var underbar. Fick nästan en tår i ögat. Så fint!

2008-04-23 @ 01:15:36
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se
Postat av: linda

Tack allihopa! Vad kul att ni tyckte det såg fint ut. Synd bara att jag såg ut som en groda på alla bilder, men det är en annan femma :D


Maria - Du är så fin! Fixa en tavla tom, den ska hänga inne på hennes rum sen!
Precis skulle vara kul o ha texten och publeciera den här.

2008-04-24 @ 10:46:10
URL: http://www.lindaha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0