Trött i kropp och själ

Det har hänt så mycket nu den senaste tiden, både bra och dåliga saker och det känns som om jag inte hinner med allting jag vill. Undrar hur många timmar man skulle behöva per dygn för att hinna med allt man vill göra?

Jag kan ju ta det mesta i korthet iallafall, vi kan börja med de bra sakerna.

  • Jag och mamma har vart inne i stan och gått på musikal, Dirty dancing. Det var så länge sen jag gjorde nått liknande så det var riktigt mysigt att få komma iväg och se den. 
  • Jag har vart iväg på en minisemester till göteborg, och då passade vi på att gå på Gekås i Ullared. Göteborg var jättemysigt, synd bara att det regnade hela tiden när vi var där. Ullared kommer jag nog aldrig besöka igen, det fanns ju nästan ingenting där och det var så sjukt mycket folk att jag fick panik. Men nu har jag vart där iallafall :) Men det var himla skönt att komma iväg och sova på hotell i 2 nätter. Plus att vi upptäckte Sveriges bästa thai-restaurang, synd bara att den ligger i göteborg :P 
  • Sen har jag och Christina vart på bio och sett Breaking dawn - del 2. Filmen var bra, men det bästa var att få träffa Christina. Det känns som om hon och jag måste åka bort snart och bara prata, dricka vin och skratta!
  • Vi har bestämt oss för att bara fixa fönster och nytt badrum i det här huset och sen sälja det! Sen köpa ett större hus som är klart, renoveringen tar för mycket tid och ork!
 
Sen har vi ju också lite tråkiga saker.
 
  • Min mamma hade inbrott och de stal hennes dator och hennes hund. Det var så hemskt och jag kan inte förstå hur någon har hjärta att stjäla en hund? Tack och lov fick hon tillbaka både hunden och datorn, men hela situationen känns väldigt otäck iallafall.
  • Jag pratade med vårdcentralen igen och de hade inte rett ut situationen sen sist jag ringde. Så de lovade att de skulle säga till läkaren att ringa mig, vilket hon faktiskt gjorde. Hon kom inte ihåg så mycket av mitt besök, och hon hade tydligen inte antecknat något heller. Men hon sa iallafall att hon nu skulle skicka iväg remissen och så har jag vart och lämnat en massa nya prover för att se hur läget är nu, så skulle hon ringa i början på december. Allting känns så himla oproffesionellt och osäkert, doktorn heter föresten Nora.
  • Våran snickare har nu officiellt dragit med våra pengar. Så nu måste vi polisanmäla och stämma honom, vilket förmodligen inte kommer leda någonstans. 
  • Pga en sak som händer ibörjan på nästa år så kommer vi inte kunna åka iväg till Thailand :( Jag kan inte säga vad det är som händer ännu, men ni kommer få reda på det senare. 

Nu hinner jag inte skriva något mer, fredagsmys med ungarna väntar. Sen har jag ytterligare en jobbhelg framför mig. 

Ungarna väntar på att få dippa 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Samma läkare som jag har.. Jag fick däremot en remiss - som jag inte skulle ha! Fick en remiss på röntgen av hjärnan, trots att hon visste att jag är gravid!

Svar: Jag blir inte ens förvånad! Det är helt galet att hon kan fortsätta göra misstag på misstag. Man tycker ju att de borde ha någon slags plan man ska följa för att man inte ska fortsätta göra misstag!
lindaha.blogg.se

2012-12-01 @ 19:00:37
Postat av: Mikaela

Men herregud vilka inkompetenta människor som jobbar på vc. Det känns ju RÄTT viktigt att du får hjälp fort. Snabbar de inte på det där nu så får du ju ringa en gång om dagen och tjata!

Föresten! Jo du borde kunna anmäla dem. Det går ju att anmäla sjukhuset om man blivit felbehandlad. Testa att googla på det.

Varm kram, Mikaela

Svar: Ja det är verkligen oroande att det får gå till såhär. Sjukvården är så otroligt viktigt att den sköts på ett bra sätt, det kan ju få förödande konsekvenser annars.
Men nu har det rullat på igen, så nu hoppas jag på att det inte ska bli några fler missar. Jag har funderat på att göra en anmälan, men jag tror faktiskt inte att jag orkar med det just nu.

Kram!
lindaha.blogg.se

2012-12-04 @ 13:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0