Halv 8 hos mig

Idag ville Elina att vi skulle låtsas som om vi var med i programmet halv 8 hos mig, så vi handlade tillsammans och lekte att vi var med när vi lagade maten.

Till förrätt skulle vi göra soppa på ripa, jag har aldrig gjort ripa förut och jag höll allvarligt på att spy när jag packade upp den. Den stank så fruktansvärt så jag trodde att den kanske var dålig? Men jag stekte på den i ugnen och tänkte att den skulle lukta bättre när den inte var rå. Men då den fortfarande luktade illa så slängde jag den! Nu har jag fått reda på att den tydligen ska lukta apa så jag skulle kanske ha fortsatt laga den, men men nu vet jag det till nästa gång.

Jag och Elina dukade


Förrätt, broccoli och vin soppa


Varmrätt, lammfilé med potatisgratäng och sås på murklor och kantarell


Någon efterrätt blev det inte då Elina har fått plocka lite lösgodis för första gången som de ska få smarra på nu ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0