När jag blir stor

Elina har börjatr fundera mycket på döden och på hur det kommer att bli sen när hon är vuxen. Jag vet inte riktigt vart hon får alla sina funderingar ifrån, men det är himla intressant att få ta del av dom. Som nu ikväll när vi var ute med hundarna på kvällspromenaden började hon prata om när hon skulle flytta hemifrån

Elina - Mamma kommer du sakna mig när jag flyttar hemifrån? 

Jag - Ja det är klart att jag kommer göra det, men jag kommer ju att komma och hälsa på dig ofta.

- mm men kommer du krama mig då, fast att jag är stor?

- Ja det är klart, man kan ju kramas fast att man är vuxna.

- Ja. Och jag kommer inte flytta så långt, jag kan flytta i huset bredvid dig så är det nära för dig att gå. Då behöver vi inte åka bil, vi kan gå till varandra.

- Ja men då skulle jag bli glad, då kan jag komma och hälsa på dig och krama på dig ofta.


Så nu är det bestämt att hon ska flytta in i huset bredvid mig när hon blir vuxen ;) Vi får väl se hur länge hon tycker så :P

Sådan mor sådan dotter




Kommentarer
Postat av: Tomas

Låter lite som du när du var liten...

2011-08-04 @ 10:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0