En stor fet hormonpadda

Jag känner mig som en stor, fet hormonpadda som ständigt är på dåligt humör.
Det kanske inte är så konstigt att tålamodet tryter och humöret är i botten när man ständigt har ont?
Jag önskar så att jag hade ett lätt graviditet som så många andra har. Jag avundas de som mår toppen medans jag sitter i soffan och har ont.

Jag har inte lust med någonting! Samtidigt som jag blir galen av att bara sitta hemma och inte göra någonting.
Jag tror mitt dåliga humör kommer från det också, att bara sitta hemma och inte kunna göra någonting. Det är så otroligt tråkigt och deprimerande.

Hur mycket bättre allting hade vart om jag åtminstonde kunnat jobba 50% Aja nu är det "bara" 17 veckor kvar tills vi har våran underbara bebis hos oss.
Det är såklart värt varenda sekund när man väl har barnet hos sig, men ibland kan sekunder kännas som evigheter.
Bebisen är nu ca 20cm mellan huvudet och stjärten och väger ca 600gram. När h*n rör sig så känns det i hela magen och man kan känna hur h*n har långa boxningsmatcher i magen.
Än så länge har vi inte lyckats känna utanpå magen, men Elina lägger handen på magen och säger förtjust "bebis sparkar" Hon har nog hört mig säga det ett par gånger, gullungen <3
Morgonpuss och morgonkram på magen är också standard här hemma, det är så sött att se.

Nej nu ska jag snart gå och knyta mig och hoppas på att msn funkar bättre imorgon. Imorgon är föresten en stor dag, en dag att minnas, en dag att fira och en dag att vara stolt på.


Kommentarer
Postat av: Maria

jag har ahft fullr upp heladagen med först skola sen personalmöte .. puhh men jag tänkte på er i dag , du får ge henne en stor pusss från mig

2009-09-17 @ 20:45:53
Postat av: Christine

Försökte ringa dig å gratta Elina på hennes föllsedag men kom ej fram, har du bytt nummer? skickade oxå ett sms men fick inget svar.. :( Jobbigt att du har ont, men som du säger de är mödan värt. Den som väntar på nåt gott... ;) Puss på er hela familjen!

2009-09-19 @ 22:48:23
Postat av: Christina

UPPDATERA KVINNA!!!

2009-09-22 @ 11:23:46
Postat av: Mikaela

Hehe ja nästan så jag håller med Christina!

Hur långt har du kvar nu linda?

Och hur mår du nu?

2009-09-27 @ 21:06:26
Postat av: Linda

Jag ska uppdatera nu tänkte jag, har inte haft ork tidigare :)

Jag har 15 veckor kvar nu och jag mår ungefär samma. Tungt och ont, men snart är det över :D

2009-09-28 @ 09:56:30
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0