Vad ska bebis heta?

Jag sitter och funderar på vad vi ska döpa vårt andra barn som förhoppningsvis kommer att komma någon gång i framtiden. Jag och Robin är verkligen inte överens när det gäller om vilka namn som vi kan tänka oss.
Jag har iallafall ett killnamn jag gillar och det är Anton - jag tycker att det är superfin. Men tyvärr ett vanligt och populärt namn. Ett tjejnamn jag gillar är Rut - men det skulle jag aldrig döpa mitt barn till iallafall, möjligen andranamn då ;)
Ett annat tjejnamn som jag tycker är fint är Natalie men det går bort för Robins kompis dotter heter det.

Namn som Robin gillar är Linn och Ronja - inget av dom är jag förtjust i. Jag vet inte om Robin gillar nått speciellt killnamn, inte vad han har sagt iallafall. Anton gillar han iallafall inte.

Jag skulle bli jätteglad om alla som läser min blogg kunde ge åtminstonde ett förslag på både kill och tjejnamn. Det tar inte lång tid och jag skulle uppskatta det enormt mycket.

Nu väntar jag spänt på alla förslag ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Tänk om jag vill att mina barn ska ha dom namnen då ... då kan jag ju inte säga dom till dig :P för tänk om du skulle fastna för något av dom ... det går ju inte .. puss

2008-11-05 @ 20:18:28
Postat av: Katta

Du vet redan var jag tänker säga för namn, vilket är mina namn :P

Så därför söger jag två helt andra!! Agnes och Elias är rätt fina, sen skulle jag komma på många många fler... Men det orkar jag inte. Puss

2008-11-05 @ 21:57:32
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Maria: Men du behöver ju inte säga de namnen som du själv vill ha till dina barn ;) Du kan säga några som du tycker är fina bara :D



Katta: Ja dina har jag rätt bra koll på faktiskt :D

2008-11-06 @ 10:06:36
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Sara

Fina namn, Dessa gillar jag, men Henric håller inte helt med om några men jag har faktiskt helt färdigt namn om det blir en tjej och två förslag till första namn om det blir en pojke (ja när jag blir gravid om något eller några år. Nora Lilly Törnstrand eller Max/Benjamin Ribert Törnstrand

Ebba, Tyra, Tindra, Astrid, Olivia, Alice, Maja, Lea, Aurora ,Ella, Tea, Elliot, Fabian Vincent,Leo, Leon, Albin, Neo, George,

2008-11-06 @ 12:26:48
Postat av: Isabel

jag tycker om Teddy, men du måste ju ha namn som passar till Elina oxå. De ska ju liksom matcha. eh, tycker jag.

Mina kusiner heter Elina, Malena och Jesper.

=)

Elliot tycker jag var ett sött namn. Nicke, Jalle.

Gillar sånna typer av namn.

Även om inte mina barn ska heta nåt av de. =)



2008-11-06 @ 19:55:35
Postat av: Linda

Nån som har skrivit iallafall ;)

Sara - Lilly är verkligen jättefint, klart Henric måste gå med på det ;)

Ella tycker jag också är jättefint!



Isabel - Jo jag vet att många tänker på att barnens namn ska matcha men för mig spelar det ingen roll. Bara namnet är fint och att det passar på bebisen :D

2008-11-07 @ 13:36:00
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack ja de klara namnen har vi kommit överens om så blir det en tjej får vi en Nora Lilly (andranamnet är taget av min gammel mormor) Ella var det jag hade som första altrenativ men det sa han NEJ till så Nora. Nu ska det bara komma en bebis hahaa

2008-11-11 @ 12:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0