Stora tjejer och en resa!

Igår hade vi föräldramöte i skolan som både jag och Robin ville gå på, det skulle hålla på mellan 18 - 19 och ungarna skulle vara ensamma hemma. Det är dom ofta så det är inga problem i vanliga fall. Men nu var det så pass sent och Emilia ska gå och lägga sig kl 19. Så vi förberedde ungarna att Elina skulle natta lillasyster den här gången. Vilket var himla tur då det drog ut på tiden.
 
Vi trodde ju inte att det skulle gå så bra, men när vi kom hem strax innan kl 08 så ligger Emilia och sover så gott i sin säng! Det trodde jag verkligen inte, att hon skulle ligga i sängen absolut men inte att hon faktiskt skulle sova. Jag blev så himla stolt över mina tjejer! Att dom är så pass trygga och lugna i sig själva att dom klarade av en sån sak!
 
Jag som har fått en massa kritik över att jag samsov så länge "du kommer ha dom i sängen när dom blir tonåringar" "dom kommer aldrig sova borta" och liknande kommentarer. Det här bevisar bara att jag gjorde rätt, om ett barn vill ha närhet så ge hen det! Ju mer närhet och trygghet du ger desto tryggare blir barnet. Förvägra barnet det och du får inte en lika trygg grund för barnen att växa på. Det resulterade i 2 barn som utan problem sover borta, kan vara ensam hemma och fått sina behov tillgodosedda. Nu säger jag inte att alla barn fungerar på samma sätt - Elina och Emilia var helt olika och man måste anpassa hur man gör till sitt egna barn.
 
 
Sen igår så bokade jag in en resa till Makedonien! Marie ringde och frågade om jag ville med och det slutade med att Laine, Kicki, Johanna och Linnea också ska med! Hur roligt som helst! '
 
Men så köpte jag även en biljett till Robin, fixade barnvakt till ungarna och överraskade honom med en resa! Jag hade tänkt vänta lite till med att berätta men så fort jag hade fixat barnis så kunde jag inte hålla mig längre :P Han blev iallafall himla glad, så nu har vi något att se fram emot! 19 Oktober bär det iväg, så det blev lite som en tidig födelsedagspresent till Robin. Sen får vi se om vi får med oss nån mer, ju fler desto roligare! Äta god mat, dricka lite drinkar och bara ta det lugnt - precis vad jag behöver. Dessutom är det så himla billigt där att det blir löjligt :D
 
När jag berättade för barnen imorse så undrade dom om vi inte kunde vara borta i några fler dagar så att de fick vara hos mormor längre :D Haha de älskar verkligen när hon är barnvakt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0