Lukter

Jag är en människa som verkligen blir påverkad av lukter. Det är konstigt att någonting så enkelt som en lukt kan väcka så mycket inom mig.
 
Det är svårt att säga vad mina favoritlukter är, men de jag kommer på just nu är:
 
Skogen. Jag fullkomligt älskar lukten av skog, när våren kommer och allting börjar växa och blomma. Jag stannar ofta när jag är ute med hunden och bara blundar och drar djupa andetag. Jag har tillochmed fått barnen till att göra samma sak. Om någon skulle se oss så skulle de nog tro att vi är knäppa, 3 tjejer som står alldeles tysta och blundar i skogen :D Och lukten i skogen på hösten när svampen kommer, älskare!
 
Hemmagjord mat. Lycka är att komma hem till ett hus där man möts av lukten av god mat. Trygghet, familj, gemenskap och glädje. 
 
Hästar. Lukten av stall och häst gör mig pirrig, glad och lycklig. Jag har så många minnen förknippade med den lukten. Älskar hur mina händer luktar efter att ha klappat hästar.
 
Män. Lukten av man, eller lukten av någon god parfym. Jag fullkomligt älskar när killar luktar gott. Det kan faktiskt hända att jag vänder mig om efter någon på stan bara för att se vem det var som luktade så gott.
 
Utomlands lukt. Vet inte hur jag ska beskriva det riktigt, men efter en dag på stranden och man kommer hem och luktar hav, salt, sol, solkräm. Åhh älskar den lukten. Bara bra minnen och pirr i kroppen känsla.
 
Nyklippt gräs. Behöver jag säga mer?
 
Mm som sagt det finns massor av lukter som jag älskar! För att avrunda det här inlägget så kan jag berätta om en lukt som jag verkligen inte gillar, Pepsis fisar. Jag har aldrig någonsin känt en hundfis stinka så som Pepsis gör ibland. Visst hon är en mops men hey det måste väl finnas gränser?
 
Pepsi, förmodligen nyfisen som vanligt 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0