Jobbar helg

Det sämsta med mitt jobb är att man jobbar varannan helg. 18-07 är arbetatiderna och med tanke på att jag jobbar vaken natt så måste jag sova när jag kommer hem på morgonen och det blir knappt någon tid över för familjen.
 
Idag vaknade jag 14:30 av att rummet var stekhett och ungarna kom inrusande genom ytterdörren. Utanför fönstret hörde jag hur Robin klippte gräsmattan så det var bara att masa sig upp så att jag skulle hinna med lite familjetid innan jobbet.
 
Jag funderat starkt på att gå ner lite i tid så att jag bara jobbar 1 helg av 4. Det skulle vara perfekt! Jag har sagt till kontoret att jag vill ta bort en helg och frågat om möjligheten att jobba hos någon annan brukare 2 vardagar istället. På det sättet får jag mina 100% ändå. Dom kunde inte göra nått innan sommaren utan till hösten isåfall, jag håller tummarna.
Egentligen har jag det himla bra med tanke på att jag jobbar 12 dagar på 4 veckor, det är bara helgerna som ställer till det.
 
Såhär sitter jag just nu, ska snart in och fortsätta läsa boken som ska roa mig inatt. Om det är någon som har ett bra boktips, säg till. 
 
 Såhär såg det ut tidigare idag när ungarna ville leka med vatten. Älskar solen och värmen ♥
 
Hade mycket hellre vart ledig och haft mys som förra helgen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0