Så trött

Nästa gång jag köper ett hus, kan någon påminna mig om hur mycket jag hatar att bo i ett kaos och att man inte behöver börja med alla rum samtidigt?

Nu bor vi iallafall i nya huset, och bortsett från att det är kaos så älskar jag det! Älskar att ha nära överallt, och älskar att det är stort! Och ungarna älskar mest av allt badkaret :D
Dessutom är alla grannar som vi har träffat hittills väldigt trevliga och önskar oss välkommna.
 
Så hur går det med renoveringen då?
 
Jo, taket i vardagsrummet är helt klart, det är också grundjobbet plus målning av 3 väggar. Så nu är det bara att sätta upp tapeter på den ena väggen så är det klart sen.
 
Hallen plus matsalsdelen är allt grundarbete klart, bara att tapetsera.
 
Emilias rum är helt klart - HURRA
 
Elinas rum är färdigspacklad, ska slipas och grundmålas imorgon
 
Vårat rum har vi satt nytt gips i, efter att ha försökt spackla det i hundra år... Men nu ska det också bara slipas och grundmålas imorgon.
 
Vi har faktiskt tagit in en målare för att hjälpa oss med det, efter att jag kände att jag vägrar sova i köket i ett par veckors tid till. Så förhoppningsvis så slipar och grundmålar han klart det imorgon. Sen är det bara för mig att måla och tapetsera!
 
När allting är klart så känner jag att jag kommer behöva sova i 10 år - minst! Att jobba, renovera och dessutom packa och flytta tar på energin...
 
Nej nästa gång så bygger vi nog nytt istället
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0