We're going to Miami

För ett par dagar sen bokade jag och Robin en resa till Florida - bara han och jag. Vi hade ju lite småplaner på att åka till Thailand nästa år med ungarna, men jag har velat åka till USA länge nu och efter lite funderande så bokade vi.
 
Vi ska åka utomlands med ungarna efter sommaren istället, så att de också får komma iväg.
 
Jag har bokat flyg ner till Orlando, där vi ska spendera några dagar och uppleva alla nöjen. Det finns verkligen massor att se och uppleva i Orlando, nått jag verkligen vill besöka är Sea World och Universal Studios. Disney World ska vi inte besöka utan barnen. 
 
Sen så ska vi hyra en bil och åka till Miami. På vägen så ska vi också stanna på Everglade och åka ut i i sån där air boat och uppleva nationalparken. Naturmänniskan i mig kommer dansa av glädje ;)
 
I Miami finns det så mycket jag vill göra! Besöka alla underbara stränder är ett måste! Ett besök till Key West skulle jag vilja hinna med, men jag vet inte om det är möjligt. Att bara få uppleva kulturen och naturen kommer bli underbart, South Beach ska tydligen vara underbart!
 
Vi pratar också om att åka på en caribbean cruise. Då skulle vi åka på en lyxkryssning till Bahamas, Cococay och Bahamas huvudstad Nassau. Det är någonting både jag och Robin verkligen vill göra. 
 
Vi är framme vid Orlando på kvällen den 3:dje mars. Sen flyger vi hem den 19 mars kl 23. Så vi har 16 dagar på oss att göra allting. Skulle vi åka på en kryssning så försvinner det 3 eller 4 dygn. Så då har vi som minst 12 dagar på oss att uppleva Orlando och Miami. 
 
Flyget hem till Sverige går från Fort Lauderdale, så den staden måste vi också se! Men det kanske man kan ta sista dagen då flyget inte går förens kl 23 på kvällen?
 
I Orlando vill man nog vara 3- 4 dagar så då har man 8-9 dagar i Miami. Gah med tanke på allt som jag vill göra så skulle jag gärna ha några dagar till. 
 
Men det är nog värt att offra några dagar för att åka på en lyxkryssning och se Bahamas. Jag ska fundera några dagar till innan jag bestämer mig helt. 
 
Jag har ju ett helt år på mig att planera den här resan, så jag känner ingen brådska :P

Miami
 
 
Orlando
 
Cruise
 
Cococay, Bahamas
 
Nassau, Bahamas
 
 
Enda problemet är att det kryllar av hajar i dessa vatten - och jag är livrädd för hajar! 
Och jag som har planer för att prova på att surfa :S Jag kanske ska ta och utmana min rädsla och uppfylla en av mina drömmar, att dyka med hajar?

Åh jag vill åka NU!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0